Kako da Dete za Tili Čas Nauči Pesmicu? – Učimo Kako da Učimo, “Mape Uma” – Trudnoća i Zdravlje

0

Učenje napamet, kako se uče pesmice, može Vam se činiti dosadno za dete, medjutim to može biti prava zabava i izazov kao i podsticajna aktivnost za razvoj deteta!

Učenje pesmica napamet je sastavni deo stimulacije govorno-jezičkog razvoja svakog deteta, razvija slušnu pažnju, jezičke strukture, osećaj za ritam, utvrdjuje jezičke asocijacije… U svakoj novoj pesmici dete će otkriti poneku novu reč ili smisao, povezati kako to život funkcioniše…

Ako dete  nadje  korisnost onog što uči,  nauči nešto novo, što ranije nije znalo, i nešto zabavno u pesmici, shvati kakve veze ima naučeno sa životom koji tek upoznaje, ako ste pri tome raspoloženi i učestvujete u zabavi, ovo učenje može biti ne samo korisno već i motivaciono iskustvo i sjajno  zajedničko vreme provedeno sa detetaom.

O svakoj pesmici treba, razgovarati sa detetom.

Veština učenja, vizuelizacija I kako deca  najlakše da  nauče pesmicu napamet.

Evo malog trika kako cete detetu omoguciti da lakše i brže zapamti pesmicu. Mi smo odabrali pesmu Vrabac i Mačka, a Vi izaberite  koju želite.

Prvi korak je objasniti detetu nepoznate pojmove  iz pesmice ( šor, or, konak…)

Drugi korak: svaku strofu pretopite u sličicu, koju ćete nacrtati na papiru. Sjajno bi bilo da crteže pravite uz pomoć deteta.

Treći korak: dramatizujte dok izgovarate reči pesmice, ponavljate je, koristite mimiku i pokrete tela i ruku, to će pomoći u zabavi učenja!

Svaku strofu učite i ponavljajte uz crtež!

Veština učenja, vizuelizacija I kako deca najlakše da nauče pesmicu napamet.

Gde ćeš vrapče zimovati ?

 Pita mačka Vrapca stara.

“Ovde – onde, tuda –  svuda!”,

Tako vrabac odgovara.

Veština učenja, vizuelizacija I kako deca najlakše da nauče pesmicu napamet.

“Gde ćes vrapče, danas ručat?”

Pita mačka vrapca stara.

“Na kraj šora, na vrh ora!”’

Tako vrabac odgovara.

Veština učenja, vizuelizacija I kako deca najlakše da nauče pesmicu napamet.

“A gde ti je konak vrapče?”,

Pita mačka vrapca stara.

“Šta te briga? Pogodi ga!”,

Tako vrabac odgovara.

Veština učenja, vizuelizacija I kako deca najlakše da nauče pesmicu napamet.

“ Znas li more, zašto te pitam?”

“Jer si mačka – a ja ptica.”

To je reko, pa uteko!

Osta mačka tužna lica.

Veština učenja, vizuelizacija I kako deca najlakše da nauče pesmicu napamet.

“Mape uma” – Vizuelizacija i trajnost naučenog

Ako dete u predskolskom uzrastu nauči da uči uz ovakve sličice,  (koje će mu u početku biti zabavne),  steći će naviku da sam vizualizuje slike pri učenju.

U kasnijem uzrastu dete više neće imati potrebu da zaista crta ovakve sličice, već će ih samostalno vizuelizovati, uz pomoc svoje mašte,  i tako će  da brže i lakše pamti i usvaja nova znanja i složenija gradiva.

To su takozvane “Mape uma”. Ovako zapamćeno gradivo se teže zaboravlja!

Kada dete pesmicu savlada i nauči, biće srećno i vrlo rado će pesmicu ponavljati i recitovati pred gostima.

Svest o savladanom, jako je podsticajna za dalji razvoj deteta.

 

Share.

About Author

Comments are closed.