Koja Hrana Može Pogoršati Stanje Prehlade i Gripa a Koja je Preporučena?

0

Ponekad, i “najzdravije namirnice na svetu mogu pogoršati stanje bolesnika, zavisi, svakako, o kojoj je vrsti boljke reč. Šta jesti a šta ne kada vas boli glava, grlo, kod prehlade, muči stomak, dijareja…

Kod prehlade i gripa, neke namirnice mogu pomoći, dok druge mogu otežati oporavak i pojačati neugodne simptome.

Probudili ste se stisnutog grl,a koje neugodno grebe, s prvim gutljajem jutarnje kafe ili čaja, progutali i ružnu kuglu. Nos vam je začepljen, tad tek otkrivate, glava lagano pulsira… Znate taj osećaj, više puta ste ga iskusili. “Hvata” vas nešto, samo zavisi je li u pitanju upala grla ili “samo” prehlada. Najgora opcija je grip, no ti su simptomi prepoznatljiviji i znatno teži.

Svakako, znate šta treba činiti. Ostati kod kuće i piti dosta tečnosti, unositi dovoljno nutrijenata i pobrinuti se da ne zarazite sve oko sebe. Preležati neugodne viroze nije tako jednostavno .

Konzumacijom namirnica koje utiču na pojačano stvaranje histamina u telu, reakcija u telu može prouzrokovati dodatnu začepljenost, umor i druge simptome koje povezujemo s prehladom i gripom.

Među namirnicama koje na to utiču mogu biti spanać,  jagode,  paradajz  i citrusno voće.  Inače jako zdrave, ali tokom borbe s prehladom – i ne baš. Barem ne bi trebale biti pri vrhu liste onih koje konzumirate.

Šta još izbegavati?

 Šta jesti a šta ne kada vas boli glava, grlo, kod prehlade, muči stomak, dijareja… (8)Izbegavajte: orašaste plodove

Orašasti plodovi sadrže nutrijente poput cinka i vitamina E koji mogu telu pomoći da preboli infekciju. Ali, možda bi bilo bolje da ih izbegavate u početnim stadijumima bolesti, budući da sadrže jako puno (zdravih) masti, pa ih telo teško vari. Drugim rečima, dok se vaše telo bori s virozom, teško će mu pasti, i samo će gubiti energiju. Isto tako, oslobađaju histamin, što može dodatno pogoršati stanje.

Šta jesti a šta ne kada vas boli glava, grlo, kod prehlade, muči stomak, dijareja… (5)

Izbegavajte: brokole

Iz vrlo sličnog razloga trebali biste izbegavati i ovo inače ekstremno zdravo povrće. Brokole sadrže vitamine A i C koji su potrebni ljudskom organizmu, no i veliku količinu vlakana, koja su u početnim stadijima prehlade i gripa, dok je telo oslabljeno, teško svarljiva.

Šta jesti?

Kako biste izbegli iritacije probavnog trakta, birajte zdravu hranu koja ima niži udeo vlakana – na taj će se način telo “usredotočiti” na infekciju s kojom se bori, stoga je i brže rešiti.


Šta jesti a šta ne kada vas boli glava, grlo, kod prehlade, muči stomak, dijareja… (7)
Jedite: crvene paprika

Sadrže antioksidans kvercetin koji je poznat po svojim protuupalnim svojstvima. Može sprečiti virus u daljnjem širenju, a popravlja i oštećeno tkivo te smiruje upalu koju izaziva bolest. Uz to su bogate vitaminom C, moćnim antioksidansom koji može znatno skratiti duljinu trajanja simptoma, a ne sadrže toliku količinu kiselina kao citrusi.

Šta jesti a šta ne kada vas boli glava, grlo, kod prehlade, muči stomak, dijareja… (1)

 

Jedite: pečurke

Citokini su proteini male molekulske mase, neophodni za normalno funkcioniranje imunološkog sistema. Regulišu procese kad se razbolimo, a neka od istraživanja sugerišu da na njih utiču gljive – povećaju njihov broj i na taj način pomažu telu koje se bori s prehladom.

Jedite: pileću supu

Druge studije pak idu u prilog pilećoj jsupi. Smatra se da ima protivupalno delovanje, a i da može značajno umanjiti početne (one najgore) simptome prehlade i gripa.

Kada vas boli grlo i/ili glava

Izbegavajte: sirovo povrće

Retko koja grupa namirnica čini toliko dobra našem telu kao sirovo povrće. Osim kad se borimo s bolnim grlom. Tada tekstura sirovih namirnica može biti prilično agresivna i dodatno nadražiti, pa i iziritirati upaljeno i crveno grlo.

Šta jesti a šta ne kada vas boli glava, grlo, kod prehlade, muči stomak, dijareja… (4)

Izbegavajte: citruse

Verovatno ste među onima koji prehladu “izbijaju” sokovima od limuna i narandže. I niste preterano pogrešili, ali stručnjaci upozoravaju na skrivene probleme. Naime, uprkos tome što sadrže velike količine vitamina C, kao i kalij, koji pomaže telu koje treba nadoknaditi elektrolite, kiselina iz citrusa može dodatno uznemiriti nadraženo grlo. Bolje je zato tražiti druge izvore vitamina C (npr. paprike).

Jedite: jaja

Ne samo da ih je vrlo lako progutati zbog “sluzave” teksture, jaja su bogata vitaminom D i cinkom, koji u duetu čine jako dobro našem imunološkom sistemu. Proteini kao hranjiva komponenta samo podupiru to.

Šta jesti a šta ne kada vas boli glava, grlo, kod prehlade, muči stomak, dijareja… (2)

Jedite: med

Med je teksturom jedna od boljih namirnica za upaljeno i nadraženo grlo. I ne samo to, prirodni je protivudar kašlju, prema nekima podjednako efektivan kao bilo koji sirup koji ćete kupiti u apoteci.

Kada vas boli glava


Šta jesti a šta ne kada vas boli glava, grlo, kod prehlade, muči stomak, dijareja… (3)
Izbegavajte:

– sireve poput gaude, parmezana i ementalera

– fermentiranu hranu

– kiseli kupus i kimchi

Jedite:  proteine (riboflavin i koenzim q10), krastavce, lubenicu (bogate vodom)…

Kada vas muči stomak, muka ili proliv

ishrana-trudnice-sirevi-i-preporuke-dnevnog-unosa-sireva-u-ishrani-trudnice-300x168@2x
Izbegavajte: 

– mlečne proizvode

– mekinje

– pasulj

Jedite:  beli pirinač, banane, ovsene pahuljice.

Share.

About Author

Comments are closed.