Koje su preporučene količine unosa cinka u trudnoći i koje namirnice su dobar izvor cinka?

0

U pravilnoj ishrani, svima je neophodan svakodnevni unos potrebne količine cinka, obzirom da organizam ne pravi rezerve ovog minerala, a u trudnoći su potrebe za ovim esencijalnim mikronutrijentom uvećane sa 7 na 11mg, odnosno u periodu dojenja na 12 mg na dan.

Cink je neophodan za gradivne ćelije vaše bebe i DNK, deobu ćelija i rast tkiva, pa je unos adekvatne količine cinka od suštinskog značaja.

Nedostatak cinka u toku trudnoće dovodi se u vezu sa spontanim pobačajima, prevremenim ili prolongiranim porođajem. Nedostatak cinka u organizmu dovodi i do problema emotivne prirode.

Cink je važan i za lepu kožu, kosu, zdrave nokte…

Do nedostatka cinka može doći, pored neadekvatne ishrane, i ukoliko postoje zdravstveni problemi (problemi sa crevima, dugotrajne dijareje ili pak gubitak cinka putem mokraće, kao u slučaju dijabetesa, bubrežnih oboljenja).

Cinka ima u sledećim namirnicama: meso (najviše cinka sadrži crveno meso, piletina i ćureće meso), žumance, ribe i ljuskari (najviše u lososu i ribama hladnih mora i morskim plodovima), orašasti plodovi (badem, kikiriki, pinjole, indijski orah). Semenke bundeve sadrže značajne količine cinka.

Cerealije su odličan izvor cinka (mekinje, žitarice od celog zrna, one takođe sadrže fitainsku kiselinu koja vezuje cink i na taj način smanjuje njegovu iskoristljivost, pa se nemojte oslanjati samo na žitarice kao namirnice koje sadrže cink).

Trudnice vegeterijanke i trudnice koje u ishrani ne unose meso treba da koriste preparate cinka kao suplement ishrani.

Share.

About Author

Comments are closed.