Koji su Najbolji Položaji za Spavanje u Trudnoći ? – Koje Položaje za Spavanje Trudnica Treba da Izbegava i Zašto? – Trudnoća i Zdravlje

0

Koji su najbolji položaji za spavanje u trudnoći a koje položaje za spavanje svakako treba izbegavati i zašto?  

Tokom trudnoće, zbog uvećanog stomaka, čestih problema bola u ledjima, nesanice, neudobnog položaja tela u toku spavanja, i drugih razloga, trudnice često imaju problem da se kvalitetno naspavaju i odmore svoje telo.

Pravilan položaji za spavanje u trudnoći je važan za kvalitetan odmor i san, ali i zdravlje trudnice i bebe.

Koji su najbolji položaji za spavanje u trudnoći?

Na vašem levom boku – spavanje na stranu. Najbolja pozicija spavanja tokom trudnoće je “SOS” (spavanje na stranu), na vašoj levoj strani. Spavanje na vašoj levoj  strani će povećati količinu krvi i hranljivih materija koje dostižu posteljicu i vašu bebu.

Držite noge i kolena savijene i stavite jastuk izmedju nogu da rasteretite karlicu i umanjite bol u ledjima. Možete staviti i jedan jastučić ispod stomaka ako Vam je tako udobnije.

Pred kraj trudnoće, jastuk za gornji deo tela (glava i vrat)  može biti malo deblji (veće povišenosti), kako bi ste lakše disali i sprečili gorušicu.

Koje položaje tela za spavanje  treba izbegavati u trudnoći?

Pravilan položaji za spavanje u trudnoći je važan za kvalitetan odmor i san, ali i zdravlje trudnice i bebe.

Pre svega – spavanje na leđima.  Ovaj položaj nije preporučen jer  može izazvati probleme sa disanjem, sistemom za varenje, hemoroidima, niskim krvnim pritiskom i uzrokovati smanjenje cirkulacije do srca i bebe. Kada spavate na leđima, vaša materica vrši pritisak na vene koje vraćaju krv u srce. Ležanje na ledjima duže vreme, može ograničiti količinu krvi i hranljivih materija koje dolaze do bebe i posteljice. Takodje, ovaj položaj može da izazove i mučninu.

Pravilan položaji za spavanje u trudnoći je važan za kvalitetan odmor i san, ali i zdravlje trudnice i bebe.

Spavanje na stomaku. Kada ste u  trudnoći, vaš stomak podleže fizičkim promenama i otežava Vam da ležite na stomaku, pri tome pritiskate stomak i unutrašnje organe. U kasnijoj trudnoći, ovaj položaj za spavanje postaje i fiziološki nedostupan.

Pravilan položaji za spavanje u trudnoći je važan za kvalitetan odmor i san, ali i zdravlje trudnice i bebe.

Ležanje na desnoj strani. U toku noći možda ćete menjati položaj ali pokušajte da se ne zadržavate dugo ležeći na desnoj strani, jer u ovom položaju vrši se pritisak na jetru.

Naravno, u toku spavanja telo menja položaje. Nemojte puno brinuti ukoliko se u toku sna probudite na desnoj strani ili na ledjima već se okrenite na svoj levi bok i stvarajte naviku da u toku trudnoće tako spavate.

Šta može pomoći da se trudnica bolje relaksira i zaspi?

Ono što vama prija. To može biti: topao umirujući čaj, prijatna atmosfera zamračene sobe, tiha muzika, masaža,  tuširanje neposredno pred spavanje, kupka (U periodu trudnoće ipak je najbezbednije tuširanje. Ukoliko trudnica koja je u drugom ili trećem trimestru – nikako u prvom trimestru!, baš ne može da se odrekne kupke, treba da obrati pažnju da kupke ne budu česte, ne traju više od 10 minuta uz kontrolu temperature vode  do 35º C i da ramena i ruke drži van vode kako bi se sprečilo pregrevanje tela),  zagrljaj partnera, čitanje neke omiljene knjige ili časopisa, meditacija…

Važno je i: provetren, zamračen prostor sobe za spavanje, temperatura prostorije (ne pretoplo niti hladno od 18 do 22 stepena Celzijusa). Za vaš kvalitetan san svakako je važno i da dušek bude udoban.

Pravilan položaji za spavanje u trudnoći je važan za kvalitetan odmor i san, ali i zdravlje trudnice i bebe.

Posle kvalitetnog sna, trudnica se budi raspoložena i odmorna!

Share.

About Author

Comments are closed.