Malo Dete na Letnjoj Vrućini – O Čemu Voditi Računa – Trudnoća i Zdravlje

0

Dolaskom leta, jedna od glavnih briga svakog roditelja postaje šta da učini da detetu olakša vrućinu. Što je dete mlađe, ono se teže prilagođava visokoj spoljnoj temperaturi.

Deca lako dehidriraju

Uvek treba imati na umu da dete mora da unosi  dovoljne količine tečnosti (vode i nezaslađenih napitaka). Deca imaju manju toleranciju na vrućinu od odraslih i lako dehidrijaju. Ponesite vodu ili nezaslađeni čaj ili  limunadu kada sa detetom idete van kuće ili kada putujete.

Nemojte čekati da dete traži da pije, već mu češće ponudite. U tom uzrastu deca još nemaju razvijen osećaj za žeđ!

Malo Dete na Letnjoj Vrućini - O Čemu Voditi Računa - Trudnoća i Zdravlj
Šeširići su bolji od kačketa

Odeća treba da bude od prozračnih, laganih materijala, kao što je pamuk. Lagana pamučna odeća svetlih boja upija znoj deteta i štiti ga od dobijanja osipa od znoja i sunčevih UV zraka. Obavezan je platneni šeširić svetle boje, šireg oboda koji zaklanja i lice, pa zato ima prednost u odnosu na kačkete.

Razne sunčane naocare uglavnom su izradjene od plastike ili nekvalitetnog stakla i ne sadrze zaštitni UV filter. Mogu poslužiti za igranje na plaži ali za duže nošenje nisu ni preporučljive niti delotvorne.

Letnja  hrana

Hrana je izvor energije koja je deci potrebna kako bi nadoknadili energiju koju su izgubili zbog znojenja ili fizičkih aktivnosti. Tokom leta, deci je potrebna hrana koja će ih rashladiti, kao što je  svježe voće ili  različiti voćni dezerti, bogata vitaminima i mineralima koje organizam gubi znojenjem.  Lubenica, dinja, šljive ili breskve odličan su izbor za letnje obroke.  Lagano pečeno meso, raznovrsne sveže salate i jela od povrća preporučuju se tokom vrućina. Izbjegavajte prženu i začinjenu hranu. Ove preporuke važe za sve članove porodice, bez obzira na uzrast!

Malo Dete na Letnjoj Vrućini - O Čemu Voditi Računa - Trudnoća i Zdravl

Gradsko, morsko i planinsko sunce

Ne  preporučuje se  izlazak na sunce između 10 i 17 sati. Zbog oštećenog ozonskom omotača koji štiti zemlju od UV zraka, u period najvećeg UV indeksa sunčevi zraci  mogu   izazvati opekotine i kod odraslih, a posebno na nežnoj dečijoj koži. Pratite meteorološke izveštaje i upozorenja vezana za UV indeks! Ako ste ipak odlučili da malo dete odvedete  na plažu ili u park, obavezno se pobrinite da  uvek bude u hladovini ili pod suncobranom.

Na moru, deca se najčešće brčkaju ili igraju u plićaku ili na obali, pa su im ramena i leđa izložena suncu. Čim dete izađe iz vode, obucite mu kratku pamučnu majicu svetle boje. Za zaštitu od sunca od druge godine  se preporučuju kreme sa zaštitnim faktorom +50; vodite računa da krema ne sadrži štetne sastojke, kao što su parabeni, oksibenzon, retinil palminat, nanočestice i brojni drugi sastojci kojima, kako najnovija istraživanja potvrđuju, obiluju i zaštitne kreme za decu.

Planinsko sunce je još opasnije od onog na moru, jer snažnije emituje ultraljubičasto zračenje.

Auto na letnjoj vrućini predstavlja najveći rizik od pregrejavanja

Izbegavajte vožnju kolima po gradu sa malim detetom  po velikoj vrućini. I u kolima treba koristiti klimu; temperatura sme da bude samo 7-10 stepeni niža od spoljne. Pre izlaska iz kola treba otvoriti prozore da bi se temperatura približila spoljnoj.

Na prozore stavite zaštitnu foliju ili mrežice, a ispod njih malo otvorite prozor radi cirkulacije vazduha. I na kraju- NIKADA, ALI BAŠ NIKADA, NI NA MINUT NEMOJTE OSTAVLJATI DETE  SAMO U VRUĆEM AUTOMOBILU!

Važno je da se upoznate sa rizicima od nastanka sunčanice ili toplotnog udara kod dece: kako da prepoznate simptome, kako da pružite prvu pomoć detetu i kada je neophodno potražiti lekarsku pomoć.

Share.

About Author

Comments are closed.