Minerali i vitamini i trudnoća

0

Kalcijum je potreban bebi za pravilno formiranje zuba, kostiju, mišića, nerava i srca. Ukoliko ga majka ne unosi u dovoljnim količinama, beba će početi da ga crpi iz njenih kostiju, što može za posledicu da ima problem sa zubima. Unos kalcijuma ne sme da se zanemari ni tokom dojenja, jer se na taj način smanjuje rizik od razvoja osteoporoze, bolesti koja sve češće pogađa savremenog čoveka, a naročito žensku populaciju. Vitamin D je neophodan da bi se kalcijum iz creva efikasno iskoristio, ali potreba za njim u trudnoći nije povećana u odnosu na ishranu žene koja nije trudna. Kalcijumom su naročito bogati kačkavalj i prevreli sirevi, parmezan.
Susam zaslužuje prvo mesto na spisku namirnica bogatih kalcijumom, jer ga sadrži čak sedam puta više od mleka. Osim toga, susam sadrži ulje, bakar, mangan, gvožđe, vitamine E i B1, kao i biljne smole i gorke materije, koje mu daju prepoznatljiv miris. Susam treba jesti u mlevenom obliku, kao tan. Tan može da se jede uz kašu od žitarica, ili  sa medom i kuvanom pšenicom i jezgrima badema kao poslastica. Suve smokve su bogate kalcijumom i  idealna su namirnica za trudnice, jer olakšavaju probavu i sprečavaju i otklanjaju opstipaciju (zatvor), a samim tim preveniraju i nastanak hemoroida. Dokazano su sredstvo za snižavanje krvnog pritiska, kao i holesterola i triglicerida u krvi. Jedite ih samostalno, u kombinaciji s drugim voćem, ili s jezgrastim plodovima. Ne treba ih jesti posle jela, već sat vremena pre obroka.

Leblebije, mahunarka, osim što sadrži dosta kalcijuma, izuzetno je bogata i magnezijumom, koji je podjednako važan za očuvanje zdravlja kostiju, jer učestvuje u vezivanju kalcijuma za kosti. Osim toga, magnezijum utiče na prevenciju spontanog pobačaja i prevremenog porođaja. Trudnice treba da jedu leblebije i zbog bogatog sadržaja gvožđa i vlakana, jer će na taj način poboljšati krvnu sliku, ali i sprečiti pojavu zatvora i hemoroida. Leblebije se kuvaju kao pasulj, a od njih mogu da se naprave i vrlo ukusni namazi.

Očišćene semenke bundeve izuzetno su bogate proteinima, kao i mnogim vitaminima i mineralima, od kojih se naročito ističu gvožđe i cink, pa se preporučuju u trudnoći. Pored lanenog semena, bundevine semenke su na drugom mestu po količini omega-3 masnih kiselina, kada je biljna hrana u pitanju. Cink je vrlo važan za funkcionisanje enzima, za sintezu belančevina, stvaranje insulina i razvoj reproduktivnih organa i imunog sistema.

Share.

About Author

Comments are closed.