Potrebe za Vitaminima D i E u Periodu Dojenja – U Kojim Namirnicama se Nalaze

0

Vitamin D – liposolubilni vitamin ( rastvorljiv u mastima )

Deficit vitamina D se često sreće kod trudnica i žena koje doje, a naročito kod žena na restriktivnom režimu ishrane kao što je veganski način ishrane, i kod onih žena sa ograničenom izloženosti UV zracima.

Prelazak vitamin D iz majke u mleko je veoma slabo zbog čega se, u cilju prevencije rahitisa kod odojčadi, preporučuje suplementacija odojčadi vitaminom D u dozi od 10 mikrograma i to od 15. dana života pa sve do navršenih godinu dana.

Za vitamin D najbolji izvor su: ulje jetre riba, punomasni mlečni proizvodi, masne ribe (losos, tuna, sardina), kao i proizvodi obogaćeni vitaminom D (mleko).

potrebe-za-vitaminima-D-i-E-u-periodu-dojenja-u-kojim-namirnicama-se-nalaze-clanak-1

Vitamin E– liposolubilni vitamin ( rastvorljiv u mastima )

U periodu laktacije potrebe za vitaminom E se povećavaju za četvrtinu, a koncentracija vitamina E u majčinom mleku se može povećati unosom vitamina E putem hrane. 

U namirnice bogate vitaminom E se ubrajaju nerafinisana biljna ulja  (ulje pšeničnih klica, suncokretovo, maslinovo), jezgrasto voće, pšenične klice, puno zrno žitarica, masnije meso.

potrebe-za-vitaminima-D-i-E-u-periodu-dojenja-u-kojim-namirnicama-se-nalaze-clanak-2

Nutrijenti Preporučeni dnevni unos za odrasle žene (RDA) Potrebe u periodu laktacije
Liposolubilni vitamini
Vitamin D 5 µg 0 µg
Vitamin E 15 µg +4 µg

potrebe-za-vitaminima-B6-i-B12-u-periodu-dojenja-gde-se-nalaze-u-namirnicama-clanak-4

 

 

Share.

About Author

Comments are closed.