Uticaj i značaj ostalih vitamina, minerala i nekih aminokiselina na kvalitet spermatozoida

0

Nedostatak vitamina B može da smanji broj i gustinu spermatozoida (broj spermatozoida po mililitru semene tečnosti). Pored karfiola, u ishrani su značajni spanać, banana, crni luk, prokelj, bundeva, kelj, keleraba, brokoli, grašak i rotkve. Đumbir značajno povećava broj spermatozoida i njihovu pokretljivost i savetuje se čaj od đumbira, jela i salate začinjene ovom biljkom oštrog ukusa.

Nedostatak cinka utiče na smanjenje broja spermatozoida, njihovo usporeno kretanje ka materici, smanjenje količine semene tečnosti i neplodnost. Neki lekari savetuju 100 mg cinka dnevno za neplodne muškarce ili 50 mg dnevno u dužem periodu. Ne treba uzimati dozu veću od 40 mg bez prethodnog savetovanja s lekarom. Dobri izvori cinka su spanać, peršun, brokoli, krastavci, boranija, suve šljive, špargla.

Aminokiselina arginin je značajna za muškarce sa malim brojem spermatozoida. Potrebna količina arginina od četiri grama dnevno nalazi se u 60 g suncokretovih semenki. Od svih biljaka suncokretove semenke su najbogatije argininom, a drugi dobri izvori arginina su rogač, kikiriki, seme susama, soja, badem, brazilski orah, bob, sočivo.

Ovas može biti značajan za seksualnu funkciju i povećava plodnost muškaraca i preporučen obrok je ovsena kaša od ovsenih pahuljica ili flokovanog zrna ovsa. Čaj od lista maline obično se preporučuje trudnicama da smire materičnu nadraženost, a kod muškaraca može biti značajan da poveća njihovu plodnost. Češće korišćenje u ishrani ovsa, boba, cimeta, đumbira može imati uticaj na poboljšanje erekcije i seksualne želje.

Share.

About Author

Comments are closed.