Vitamini – druga preporučena hrana u trudnoći

0

Upotreba C vitamina tokom trudnoće doprinosi jačanju imuniteta žene, poboljšava cirkulaciju, a nakon porođaja pomaže telu da se što pre oporavi, da se koža zategne, da raspoloženje majke bude stabilnije. Vitamin C ima značajnu ulogu i u povećanju apsorpcije gvožđa. Namirnice bogate vitaminom C su: citrusi, kupus, crvena paprika, jagode, kivi, prokelj, dinja. Vitamin C je važan za izgradnju koštanog i vezivnog tkiva i kolagena, a dnevna potreba trudnice iznosi 70 miligrama. Najviše ga ima u agrumima i svežoj paprici.

Potrebno je da trudnica dnevno unosi 15 miligrama cinka. Ima ga dosta u žitaricama i orašastim plodovima.

Smatra se da je dnevna potreba za gvožđem u trudnoći 7mg. Uzimanje većih količina dovešće do većih kalorijskih unosa. Zbog nedostupnosti gvožđa tokom normalne ishrane u trudnoći se savetuje suplementacija preparatima koji sadrže gvožđe.

Korišćenje jodirane soli u trudnoći je preporučljivo. S druge strane, unošenje većih količina joda može dovesti do depresije tireoidne funkcije.

Uloga magnezijuma u trudnoći još uvek nije u potpunosti ispitana. Novija istraživanja ukazuju da magnezijum igra ulogu u prevenciji prevremnih porođaja. Postoje neki dokazi da suplementi magnezijuma mogu da pomognu trodnicama koje pate od grčeva u nogama. Dodatak magnezijuma može biti od koristi svima i dodatih 400 mg dnevno uz obroke može samo da pomogne, nikako da naškodi. Magnezijum-glicinat i magnezijum-malat ređe uzrokuju dijareju od magnezijum citrata i magnezijum-hidroksida i obično je dovoljno 100 do 400 mg dnevno.

Vitamin B12 indukuje mnoge biohemijske promene u organizmu, stoga je neophodan kako u trudnoći, tako i van nje.

Vitamin B6 se može suplementirati u trudnoći, i to najmanje 2,6 mg dnevno u trudnoći i laktaciji.

Preporučuju se orasi, lešnici, bademi, kao i semenke (najrasprostranjenije su svakako semenke suncokreta i bundeve, koje su i najkorisnije). Bundeva, cvekla, čičoka, kupus, kasni su plodovi jeseni koji su izuzetno značajni za ishranu trudnica.

Share.

About Author

Comments are closed.