Voće i Dijabetes

0

Bilo da se radi o gestacijskom dijabetesu, dijabetesu tip 1 ili 2, svakako voće nije zabranjena namirnica. Samo je neophodno da znate šta i koliko konzumirate.

Voće je odlična hrana u svim uzrastima, pa i tokom trudnoće. Voće je grupa namirnica bogata vitaminima, mineralima i vlaknima, i samim tim povoljno utiče na imuni sistem i probavu.

Sa druge strane je bogato šećerima i dovodi do povišenja nivoa glukoze u krvi. Zato je bitna količina i vrsta voća.

Dnevne preporuke za odrasle su 2 voćne užine što je oko 250 g voća dnevno. Jedna voćna užina može se zameniti sa 25 g koštunjavog voća.

Voće i dijabetes, trudnoća i zdravlje (2)

Koje voće izabrati?

Nema svo voće ima isti efekat, nivo šećera u krvi. U principu se može reći da što više voće sadrži vlakna, sadrži manje šećera. Isto važi i za vodu, visok sadržaj vode u voću pozitivno utiče na nivo šećera u krvi. Primer takvog voća su citrusno i bobičasto.

Sadržaj šećera na 100 g voća
Lime 0,4 g
Limun 2, 5 g
Kupine 4 g
Maline 4 g
Jagode 6 g
Borovnice 6 g
Grejpfrut 7 g
Šljive 7,5 g
Višnje 8 g
Breskve 8 g
Kivi 9 g
Pomorandža 9 g

Voće sa nižim sadržajem šećera

 

Nekada isto voće može drugačije da utiče na nivo šećera, zavisno od stepana zrelosti. Da bi bili sigurni kako utiče na nivo šećera u krvi pojedine sorte, izmerite šećer u krvi pre i posle konzumiranja voća.

Slatko, ali umerno

Neke vrste voća poput grožđa (18 g šećera na 100 g) ili banana (20 g šećera na 100 g) imaju visok sadržaj šećera, a manji sadržaj vlakna i samim tim brzo podižu nivo šećera u krvi. To ne znači da ovo treba da bude zabranjeno voće, već samo da vodite računa o količini koju unosite.

Suvo voće – šećerne bombe

Suvo voće je koncentrovani šećer, jer oduzimanjem vode suvo voće postaje kalorijska i šećerna bomba, jer sve kalorije idu iz ugljenih hidrata. Zbog toga kod osoba sa dijabetesom ih ili treba izbegavati ili koristiti štedljivo.

Voćni sokovi

Voćni sokovi se manje preporučuju dijabetičarima, jer sadrže malo vlakana. Ugljenihidrati iz sokova brzo prelaze u krv. Stoga pijte sokove povremeno samo u malim količinama ili razređene vodom. Da biste smanjili dejstvo soka, kombinujte ga sa složenim ugljenim hidratima. To u praksi znači da sok od narandže za doručak pijte uz hleb u celom zrnu i tako snizite nivo glikemijskog indeksa.

Voće i dijabetes, trudnoća i zdravlje (1)

Kombinujte pametno – Koliko brzo sveže voće dovodi do porasti nivoa šećera u krvi, zavisi i od toga kako se kombinuje. Voće u kombinaciji sa mlečnim proizvodima koji su bogati proteinima, će sporije podići nivo šećera u krvi. Tako napravite sveži voćni jogurt koji je savršena užina. Vodite računa da jogurt ima ugljene hidrate, stoga uvek čitajte deklaracije.

Žitarice u celom zrnu i orašasti plodovi su bogate vlaknima i u kombinaciji sa voćem snižavaju nivo šećera u krvi. Samo vodite računa o kalorijskom unosu jer svi orašasti plodovi su visoko kalorični.

Share.

About Author

Comments are closed.