Voće i povrće u trudnoći

0

Povrće  i voće imaju veliki značaj u ishrani trudnica. Najmanje pet obroka voća i povrća dnevno može da obezbedi dovoljan unos vitamina i minerala i preporučene količine su 500 gr/dan. Od povrća poželjno je unositi šargarepu, sve vrste kupusastog povrća, brokoli, spanać, zelje, luk, krompir. Preporučuje se sveže sezonsko  voće kao užina. Dve porcije svežeg voća dnevno i jedna porcija tamnozelenog lisnatog povrća obezbediće zadovoljenje potreba za vitaminom C i folnom kiselinom. Neophodno je svakodnevno unositi voće bogato vitaminom C i porcije tamnozelenog lisnatog povrća. Vitamin C se nalazi u jagodama, dinjama, kupusu, paprikama, prokelju. Obezbediće, vašoj bebi pravilan razvoj desni i tkiva, a vašem telu brže zarastanje rana i bolje apsorbovanje gvožđa.

Belančevine treba tokom trudnoće da obezbede oko 12 do 16 odsto energetskih potreba. Posle trećeg meseca trudnoće neophodno je dodatnih šest grama belančevina dnevno. Namirnice koje se preporučuju su one koje su bogate biološki vrednim proteinima, a koje ne sadrže mnogo masti: posna mesa (teleće, juneće, pileće, ćureće, konjsko). Značajno je naglasiti da organizam najbolje iskorišćava gvožđe upravo iz mesa, tako da je poželjno da ga trudnice konzumiraju svakodnevno u količini od 100 do 150 g/dan, tj. jednu  šniclu. Tako će zadovoljiti potrebe za proteinima, vitaminima B1 i B6 i mineralima (gvožđe, cink, bakar). Značajno je da trudnice svakog dana jedu meso, zato što organizam najbolje iskorišćava gvožđe iz ove vrste namirnice, a preporučuje se i konjetina. Zdrav izvor proteina su i pasulj, sočivo, leblebija i koštunjavi plodovi.

Share.

About Author

Comments are closed.