Zašto je Pevanje Važno i Podsticajno za Razvoj Dece Predškolskog Uzrasta? – Kako Prepoznati Talenat? – Kako se pevanje uči u Školi muzike “Melodies”? – Trudnoća i Zdravlje

0

Kako prepoznati talenat za muziku kod deteta? Zašto je pevanje toliko važno i podsticajno za decu? Kako pevanje utiče na formiranje osobina ličnosti deteta?

Kako prepoznati talenat za muziku kod svog deteta?

Pitanje roditelja sa kojim se, kao profesori muzike, najčešće susrećemo jeste kako prepoznati talenat za muziku kod svog deteta. Čak vrlo često mame i tate same kažu da u porodici nema muzički nadarenih i da ne veruju da dete poseduje veliki potencijal, da ne peva baš tačno i u tonalitetu ali da jako voli muziku. Stoga bismo voleli da razjasnimo koliko je muzički talenat jedna složena kategorija, koja ne podrazumeva samo lepo i tačno pevanje i razvija se celog života.

Muzikalnost se, kao i ostale fizičke i psihičke sposobosti, pojavljuje kod dece vrlo različito. Kod nekih mališana se talenat za muziku primeti već u prvoj godini života. Neka deca prvo propevaju pa tek onda progovore, a opet, kod nekih mališana je razvojni put drugačiji, i to je potpuno u redu.

Ukoliko roditelji primete da dete pozitivno reaguje na muziku, njiše se u ritmu, pevuši, tapše, prepoznaje melodije pesama, dovoljan je razlog da ga podrže i usmere ka razvijanju muzičkih sposobnosti.

U muzičke sposobnosti ubrajamo muzički sluh, osećaj za muzički ritam, emotivan odnos prema muzici i muzičku memoriju. Muzički sluh može biti relativan ili apsolutni, spoljašni i unutrašnji, melodijski, harmonski, polifoni, tembrovski, dinamični i tonalan.

Zašto je pevanje podsticajno za razvoj dece predškolskog uzrasta , kako prepoznati muzički talenat, muzički pedagog i master menadžer u obrazovanju, clan stručnog tima portal Trudnoća i zdravlje.

Svi se rađamo sa nekim talentom iz oblasti muzike, ali prepoznavanje i njegov razvoj će umnogome zavisiti od toga koliko nas podstiče najbliže okruženje, od truda koji ulažemo i neretko presudnog, od muzičko – pedagoških  talenata i predanosti  naših nastavnika.

U programima škole muzike, posebno na mladjem uzrastu, važno je da se vodi računa da nastavni sadržaji deci budu dopadljivi i podsticajni, pa je poželjno da se  koriste metode igre, dramatizacije i pokreta.

Kroz  muzičke programe za decu od 1-7 godina se u skladu sa razvojnim potrebama i individualnim sklonostima dece, uz pomoć pažljivo odabrane muzike i kompozicija primerenih stepenu socijalnog i emotivnog razvoja, utiče se na razvoj dečijeg sluha, osećaja za ritam, kao i na izgradnju  muzičke memorije.

Zašto je pevanje podsticajno za razvoj dece predškolskog uzrasta , kako prepoznati muzički talenat, muzički pedagog i master menadžer u obrazovanju, clan stručnog tima portal Trudnoća i zdravlje.
Koncert škole muzike Melodies

Kroz vođeno slušanje muzike, dete je u prilici da razvija sposobnost zapažanja, najpre razlika u visini tonova, dužini njihovog trajanja, boji i jačini izvođenja.

Vremenom, ono zapaža i promene u ritmu, različitost melodijskih tokova i raspoloženja – karakter muzičkog dela. Iz niza pojedinačnih iskustava, dete razvija sposobnost zaključivanja, sistematizuje prethodno stečena znanja i neretko, iznenadi logičkim zaključivanjem.

Kroz igru, deca stiču osnovna znanja o muzici i upoznaju prve muzičke termine.

Zašto je pevanje podsticajno za razvoj dece predškolskog uzrasta , kako prepoznati muzički talenat, muzički pedagog i master menadžer u obrazovanju, clan stručnog tima portal Trudnoća i zdravlje.
Završni koncert škole muzike Melodies, jun 2017.

Pevanje kod dece uzrasta od 1. do 4. godine

Tokom prve godine života, mnoga deca već emocionalno reaguju na muziku. Počinju da podražavaju pevanje odraslih gukanjem ili tapšanjem. Tokom druge godine mogu da razlikuju visoke i duboke tonove, jake i tihe zvukove, kao i da reprodukuju lakše melodijske fraze.

U trećoj i četvrtoj godini već mogu tačno da reprodukuju jednostavne pesmice kao što je na primer Ringe Ringe Raja. Veoma je interesantno to da ova melodija predstavlja takozvani dečiji pra-motiv koji je zabeležen u dečijoj muzici kod svih naroda.

U ovom uzrastu deca još uvek nepotpuno razumeju tekst pesama, ali su sposobna da pamte melodiju i vrlo često je prilagođavaju svojim mogućnostima varirajući motive. Karakteristična mesta brže i bolje pamte, dok teže delove obično preskoče, izrecituju ili promene tekst.

Zašto je pevanje podsticajno za razvoj dece predškolskog uzrasta , kako prepoznati muzički talenat, muzički pedagog i master menadžer u obrazovanju, clan stručnog tima portal Trudnoća i zdravlje.
Novogodišnji koncert škole muzike Melodies, 2013. godine

Deca  u  5. i  6. godini

U ovom uzrastu, deca već imaju sposobnost da jasno i razgovetno izgovaraju reči, sa razumevanjem počinju da usvajaju tekst pesmica i osećaju povezanost melodije i stihova.

Osim toga, sposobna su da prepoznaju karakter pesme (vesela, radosna, tužna, itd.). Glas u ovom uzrastu postaje zvonkiji, intonacija stabilnija. Sa šest godina glasovni aparat se učvršćuje, deca su u stanju da otpevaju duže muzičke fraze i širi se opseg glasa.

Zašto je pevanje podsticajno za razvoj dece predškolskog uzrasta , kako prepoznati muzički talenat, muzički pedagog i master menadžer u obrazovanju, clan stručnog tima portal Trudnoća i zdravlje.

Zašto je pevanje toliko važno i podsticajno za decu?

Osim što decu opušta i oslobađa napetosti, kroz pevanje pesmica različitog karaktera, razvijaju se jezičke sposobnosti deteta i proširuje vokabular.

Razvija se glasovni aparat, poboljšava govor (logopedi koriste pevanje za prevazilaženje mucanja). Kroz vežbe disanja, upevavanja, izgovaranja različitih glasova, pevački organ postaje pokretljiviji i gipkiji, usta se bolje otvaraju i jačaju mišići vilice što utiče da deca jasnije i čistije govore.

Pravilno držanje tela pevača reguliše i poboljšava disanje. Osim toga, budući da je pokret prirodna potreba svakog deteta, kroz pevanje, deca prilagođavaju svoj pokret karakteru muzike, čime se utiče na razvoj motorike.

Pevanje utiče na formiranje osobina ličnosti deteta.

Na stidljivu, introvertnu decu blagotvorno utiču zajednički nastupi. Kroz zajedničko muziciranje, kod dece se razvijaju samosvesnost, samopouzdanje i samopoštovanje. Osim toga, kroz pevanje se utiče i na razvoj karakternih osobina deteta.

Kako je pevanje pesama za decu najpristupačnija i najbliža aktivnost, sadržaj pesama kojima se ističu moral, drugarstvo, privrženost, pravednost, ljubav, ekologija itd. izazivaju kod dece snažne emocije.

Zašto je pevanje podsticajno za razvoj dece predškolskog uzrasta , kako prepoznati muzički talenat, muzički pedagog i master menadžer u obrazovanju, clan stručnog tima portal Trudnoća i zdravlje.

Pevanje nas čini srećnim!

Blistave oči, promene u izrazu lica i držanju, sve to svedoči o emotivnom odnosu dece prema muzici. Kroz pevanje pesama na različitim jezicima, deca se susreću sa različitim kulturama i običajima, upoznaju melodije i ritmove koji se razlikuju od naših, čime se stvara osnova za kasnije lakše učenje stranih jezika.

U školi muzike Melodies posebno se vodi računa o tome da su pesme koje deca pevaju, komponovane na literarno vredne stihove za decu, a kroz bogate, raznovrsne aranžmane i pevljive melodije, deca se upoznaju i sa različitim muzičkim stilovima. Kako bismo odgovorili potrebama savremenog deteta, najlepše pesme sa naših cd-ova pretočili smo u dopadljive i živopisne animacije u kojima uživaju i deca, ali i njihovi roditelji (Youtube kanal Melodies for kids). Ukoliko još niste, poslušajte ih, nakon čega ćete verujemo i vi i vaša deca poželeti da zapevate sa nama, jer na kraju ove muzičke priče, naša poruka svima glasi:

“ Nek’ zapeva ko god želi, 
  Samo onim’ što se trude
  Mogao bi život celi
  Kao pesma lep da bude! ”

(stihovi Dušan Pop Đurđev – himna škole muzike Melodies)

Share.

About Author

Comments are closed.