Zdrava ishrana – Narandža

0

Narandža spada u grupu agruma ili citrusa, slatko – nakiselog i osvežavajućeg ukusa.

Njen značaj je u velikoj količini vitamina C, snažnog antioksidanta, antikancerogenog jedinjenja. Jedna narandža sadrži oko 130 mg neophodnog vitmina C . Vitamin C sprečava virusne infekcije. Pored toga, narandža je izvor folata (snabdeva organizam sa oko 12 odsto dnevnih potreba), beta- karotena, glutationa, terpena i flavonoida. Ovi antioksidansi narandže se dovode u vezu sa smanjenjem obolevanja od raka pankreasa. U pomorandži su prisutne veće količine vitamina B1, kalijuma (1 šolja obezbeđuje 427 mg K), a sadrži i kalcijum. Dobar je izvor biljnih vlakana, naročito pektina, značajnog za usporenu apsorpciju masti, sniženje holesterola i povećanje korisnog HDL-holesterola u krvi.

Kupovati: čvrste, teške, zrele (poznaje se po intenzivnijoj boji kore) i zdrave plodove, bez oštećenja, da nemaju znakove unutrašnjeg sušenja (pod rukom se oseća da je plod lakši i kao da je odvojen od kore). Kod slatke pomorandže, bez semena, kora je deblja i lako se ljušti. Ukoliko je kora jako gruba to je znak da ima malo soka i voćnog mesa.

Čuva se u frižideru, umotana u papirnui ubrus (ako nije u originalnom pakovanju) za duže vreme i na sobnoj temperaturi, za kraće vreme. Sok isceđene naranđe se čuva u zatvorenoj staklenoj ambalaži u frižideru..

Važna napomena: koru ne treba koristiti za aromatizovanje kolača i poslastica, jer se prska i često premazuje voskom radi duže trajnosti. Radije upotrebite sintetsku aromu svih citrusa.

Sveže isceđen sok od narandže može da zameni narandžu i treba ga popiti ujutru, bar 20 min pre obroka, alkalizira organizam, snabdeva organizam antioksidantima, poboljšava apetit, olakšava varenje.

Preporuka za trudnicu je da pojede bar jednu pomoradžu na dan i u prevenciji povećanja krvnog pritiska (kažu stučnjaci iz Londona – kada vitamin C raste – pada krvni pritisak).

Share.

About Author

Comments are closed.