Zdrava ishrana – Paprika

0

Paprike su sočno povrće, zelene, crvene, žute ili narandžaste boje u punoj zrelosti.

Paprika sadrži najviše vitamina C, naročito babura i ljuta paprika. Količina vitamina C opada dužim čuvanjem, pa se uvek sveže ubrane paprike zamrzavaju ili stavljaju u turšiju.

Pored toga, paprika sadrži i veće količine provitamina A (naročito crvena paprika) i drugih vitamina (vitamin B1, B2), mineralnih materija (kalijuma, natrijuma, kalcijuma, gvožđa) i niz drugih korisnih sastojaka (ugljenih hidrata, biljnih vlakana, nešto proteina i slobodnih amino-kiselina, malo masti, aromatičnih materija…). Sadrži dosta vode i niske je energetske vrednosti. Paprike su svakako preporučeno povrće u ishrani trudnica.

Kupovina paprika: izabrati zdrave, čvrste, teške i mesnate (debele), pravilnog oblika, sa sjajnom pokožicom.

Napomena: nabrana kožica ukazuje da je paprika uvenula (duže čuvana i da je izgubila prirodnu vlagu). Vlažne mrlje na površini ukazuju na početak kvarenja u unutrašnjosti ploda.

Da bi se duže održale, van sezone, postoji mogućnost da su tretirane hemijskim sredstvima, a njih je teško ukloniti. Da bi se smanjila njihova koncentracija, oljuštite paprike. To se postiže kratkim kuvanjem (ubacite papriku u ključalu vodu, 1-2 minuta) pa ohladite u hladnoj vodi.

Share.

About Author

Comments are closed.