Zdrava ishrana – Riba u Zdravoj Ishrani – 20 Top namirnica +

0

Zamislite da vam vaš lekar da recept za prokelj, beli luk i pšeničnu travu, ribu…

To je scenario koji naučnici predviđaju, zahvaljujući otkriću sve većeg broja fitohemikalija, aktivnih jedinjenja u namirnicama, koje sprečavaju pojavu oboljenja.

Svaki put kada jedete žive namirnice – voće i povrće – unosite u sebe koktel esencijalnih vitamina, minerala, aminokiselina, antioksidanasa, enzima i fitohemikalija, koji združeni rade u korist vašeg zdravlja.

Riba ima veliku biološku i dijetetsku vrednost, meso ribe sadrži veoma kvalitetne proteine, esencijalne aminokiseline, vitamine i brojne minerale (kalcijum, magnezijum, hrom, cink, bakar, gvožđe, fluor, selen i dr.) i dobrodošla je i možemo reći neophodna  na trpezi trudnice.  

U ishrani našeg stanovništva riba je zastupljena u proseku sa 52 g nedeljno, što je daleko ispod preporučene količine.

Prema preporukama Svetske zdravstvene organizacije, dnevno treba uneti bar 30 do 40 g ribe.

zdrava-ishrana-trudnica-riba-u-zdravoj-ishrani-20-top-namirnica-clanak-1

Prema sadržaju masti ribe se dele na:

posne ribe (oslić, tuna, škarpina, zubatac, iverak,   smuđ, linjak, grgeč, štuka, partrmka i dr.),

polumasne ribe  (sardela, bakalar, inćun, cipal, ugor , sitna bela riba, beli amur, tostolobik, deverika, mrena, jesetra, klen …),

masne ribe (papelina, skuša, haringa, losos, šaran, som i dr.) i

visokomasne ribe koje gomilaju podkožno masno tkivo (jegulja, kečiga, tovljeni šaran …)

Riblje masti se lakše vare i imaju veću biološku vrednost, nego masti životinja. Uglavnom sadrže nezasićene masne kiseline.  Posebno je važna  porodica Omega 3 masnih kiselina, zbog smanjenja rizika od kardiovaskularnih oboljenja, uravnoteživanja hormona i jačanja mentalnih funkcija. Ove masne kiseline su od suštinske važnosti  u ishrani trudnica i dece . Zato na našem tanjiru treba češće imati haringu, skušu, tunu, sardele, tolstolobik, partrmku ili losos.

Mišićno tkivo ribe sadrži i prirodne akntioksidanse, kao što je tokoferol (vitamin E). Riblja jetra, iz koje se dobija riblje ulje, sadrži značaje količine vitamina A i D i smatra se prirodnim koncentratom ovih vitamina. U mesu ribe prisutne su i značajne količine vitamina B grupe.

Važno je znati

Riba se koristi kao sveža ili kao smrznuta. Odmrzavanje ribe vrši se na temperaturi od 0 do 6 stepeni, dakle odlaganjem u frižider. Zbog kvarenja i velikog gubitka soka, ne treba je odmrzavati na sobnoj temperaturi.

Share.

About Author

Comments are closed.