Zdrava ishrana – Testenine u Ishrani Trudnica

0

Testenine su lako svarljive , bogat su izvor ugljenih hidrata , sadrže od 10 do 15% proteina, značajne količine vitamina B grupe od kojih naročito vitamina B1 (tijamina) i vitamina B2 (riboflavina).  Zato se preporučuju u ishrani zdravih ljudi svih kategorija ali i u ishrani ljudi na posebnom dijetetskom režimu i trudnicama. Trudnice ne bi trebalo da konzumiraju više od jedne porcije testenina u toku jednog dana.

Konzumiranje testenina se posebno preporučuje u prolećnim danima zbog svog sastava i svojstava  posebno jer utiču na smanjenje prolećnog umora i bezvoljnosti. Čak su i male količine ugljenih hidrata dovoljne da telo pokrene proizvodnju serotonina, koji je poznat kao glavni odgovorni uzrok osećanja sreće.

Najkvalitetnije vrste testenina proizvode se od durum pšenice  koja se razlikuje od obične hlebne pošenice po svojim fizičko – hemijskim, nutritivnim i senzornim svojstvima, takodje preporučljiva je i testenina od integralnog brašna .

Treba istaći sadržaj dijetnih vlakana u testenini od duruma i u testenini od integralnih žita , čiji se fiziološki efekti odvijaju celom dužinom gastrointestinalnog trakta. Dijetna vlakna vezuju vodu, bubre i izazivaju osećaj sitosti ali i povećavaju motornu aktivnost creva. Biljna vlakna imaju određen potencijal u smanjivanju masnoće u krvi jer se na njih apsorbuju masnoće u crevima pa se smanjuje njihova apsorpcija u  krv.

Testenine kojima se dodaje kvalitetno dehidrirano povrće (spanać i paradajz) nisu samo prirodno obojene testenine već su i obogaćene hranljivim sastojcima dodatog povrća.

U pravolnoj ishrani testenina treba da se kombinuje sa umacima ili sosovima od povrća, samoniklim začinskim biljem ili uz kratno prženo ili pirjano povrće. Takođe i sa maslacem, kiselom pavlakom ili mladim kajmakom.

Share.

About Author

Comments are closed.