Zelena salata – Zdrava ishrana

0

Zelena salata je svakako na trpezama pobornika pravilne i zdrave ishrane, pripremljena sama sa začinima ili u kompleksnim salatama sa više sastojaka. Za ishranu se koristi zeleno lišće, odnosno glavica, različitih sorti.

zelena salata i zdrava ishrana (1)

Zelena salata je niske energetske vrednosti, sadrži dosta vode, a značajan je izvor neophodne folne kisleine  i antioksidanata (naročito prisutan beta-karoten tamnijim listovima, lutein, folna kiselina i vitamin C. Takođe,  sadrži i vitamine B grupe (B1, B2, B6…), od mineralnih materija sadrži najviše kalijuma, a ima malo kalcijuma, gvožđa, bakra…), malo ugljenih hidrata, dosta biljnih vlakana, malo proteina i vrlo malo masti, sadrži enzime i značajni hlorofil.

Kupovina: Treba je dnevno kupovati, da izgleda sveže, čvrsto (jedro), čisto, bez mrlja i uvelih delova.

Čuvanje: salatu za dnevnu upotrebu treba očistiti (ukloniti lisno korenje, naročito ako je krupno, oprati više puta, dobro iscediti, uviti u čist ubrus (papirni) pa u plastičnu kesu. Tako pripremljena salata može da stoji 2-3 dana, ali s vremenom se smanjuje sadržaj vitamina C (možete ga nadoknaditi limunovim sokom).

zelena salata i zdrava ishrana (3)

Važno: salata ima i umirujuće dejstvo – sadrži laktin!

Dresing za salate treba da se duže muti kako bi se masti dobro svarile (maslinovo ulje mutate sa limunovim sokom da se promeni boja i prozirnost).

Share.

About Author

Comments are closed.