Zdrava ishrana – Zelena salata

0

Za ishranu se koristi zeleno lišće, odnosno glavica, različitih sorti.

Zelena salata je niske energetske vrednosti, sadrži dosta vode, a značajan je izvor neophodne folne kisleine (manje od brokolija) i antioksidanata (beta-karoten – naročito prisutan u tamnijim listovima, lutein, folna kiselina i vitamin C). Takođe sadrži i vitamine B grupe (B1, B2, B6…), od mineralnih materija sadrži najviše kalijuma, a ima malo kalcijuma, gvožđa, bakra…), malo ugljenih hidrata, dosta biljnih vlakana, malo proteina i vrlo malo masti, sadrži enzime i značajni hlorofil.

Kupovina: treba je dnevno kupovati. Treba da izgleda sveže, čvrsto (jedro), čisto, bez mrlja i uvelih delova.

Čuvanje: salatu za dnevnu upotrebu treba očistiti (ukloniti lisno korenje, naročito ako je krupno, oprati više puta, dobro iscediti, uviti u čist ubrus (papirni) pa u plastičnu kesu. Tako pripremljena salata može da stoji 2-3 dana, ali s vremenom se smanjuje sadržaj vitamina C (možete ga nadoknaditi limunovim sokom).

Napomena: salata ima umirujuće dejstvo – sadrži laktuin.

Dresing za salate treba da se duže muti kako bi se masti dobro svarile (maslinovo ulje mutate sa limunovim sokom da se promeni boja i prozirnost).

Share.

About Author

Comments are closed.