Zdravlje trudnice – Vitamin B6 i koje namirnice su bogat izvor ovog vitamina

0

Vitamin B6 je važan za izgradnju aminokiselina i samim tim i proteina. Proteini izgrađuju kompletan organizam (ćelije i tkiva, hormone i dr.), pa nam je samim tim pre jasno zašto ovaj vitamin ima tako važnu strukturnu ulogu.

Preporučena dnevna doza u zdravoj ishrani trudnica je 1,9 mg, a za dojilje 2 mg na dan.

Veće doze vitamina B6 koriste se u terapiji nekih oboljenja, ali isključivo po savetu lekara.

Manjak vitamina B6 je vrlo redak, ali u slučaju da ipak do toga dođe, možemo ga prepoznati po oslabljenom imunitetu, oštećenjima kože i konfuziji. Deficit je moguć zbog malapsorpcije u crevima, koja je posledica nekih bolesti.

Vitamin B6 je rastvorljiv u vodi, pa se sav višak izlučuje urinom.

Dobri izvori vitamina B6 u hrani su: meso (posebno ćureće meso ), riba (tuna), jaja, mleko, krompir, žitarice, spanać, avokado, banane, grožđe…

Visoka temperatura uništava vitamin B6. Termičkim tretmanom biljnih namirnica gubi se duplo manje nego tokom termičke obrade namirinica životinjskog porekla, jer je u biljnim namirnicama otporniji na zagrevanje.

Share.

About Author

Comments are closed.