Bakar, Značajan Mineral u Trudnoći i Dok Dojite – u Kojim Namirnicama Ga Možemo Naći

0

Bakar je neophodan je za stvaranje crvenih krvnih zrnaca i ima uticaj na prenošenje nervnih impulsa. Svi organi koji imaju kvalitetno vezivno tkivo, kao što su krvni sudovi i koštana srž, zavise od koncentracije bakra. Uključen je i u proces sinteze hemoglobina, pomaže da se vitamin C što bolje iskoristi, čime jača odbrambeni štit organizma, a sastavni je deo i enzima koji učestvuju u sintezi kolagena koji je od značaja za održivost mladolikosti i vitalnosti kože.

Trudnoća je nutritivno jedan od najzahtevnijih perioda u životu žene. Ishrana i nutritivni status pre i tokom trudnoće utiču na ishod trudnoće pa je važno da trudnica od početka bude na optimalnom režimu ishrane, koji će zadovoljiti energetske potrebe, potrebe za  proteinima, ugljenim hidratima, mastima, kao i potrebe za vitaminima i mineralima.

Bakar je neophodan je za stvaranje crvenih krvnih zrnaca i ima uticaj na prenošenje nervnih impulsa (1)

Dnevna doza bakra u trudnoći je 1 mg, a u periodu dojenja je 1,3 mg.

Hrana koja je dobar izvor bakra: prvenstveno namirnice životinjskog porekla – riba, školjke, ali i orasi, leguminoze (pasulj, grašak, bob, sočivo…), semenke, integralne žitarice…

Share.

About Author

Comments are closed.