Zdravlje u trudnoći – Mere prevencije oboljenja vena

0

Osnovne preporuke i saveti kojih trudnice treba da se pridržavaju još od prvog trimestra kako bi sprečile ili bar redukovale nastanak tegoba i problema u vezi sa venskom cirkulacijom

  • nosite udobnu obuću sa potpeticom oko tri do pet santimetara;
  • nemojte nositi preusku odeću;
  • budite fizički aktivni svakodnevno, počev od prvog dana – obavezno šetajte barem 30-45 minuta, brzi hod, vožnja bicikla, lagano trčanje i vežbe koje u dogovoru s vašim ginekologom smete da radite, jer će to popraviti cirkulaciju i kondiciju;
  • dok sedite držite noge podignute, nemojte prekrštati noge
  • obavezno radite vežbe za stopala i potkolenice u svakoj prilici (naizmenično odižite stopala i oslanjajte se prstima pa petama o pod) jer tako aktivirate “vensku pumpu” i vraćanje krvi iz nogu;
  • nemojte predugo stajati u mestu, tuširati se veoma toplom vodom (ili barem završite tuširanje mlazom prohladne vode počev od stopala duž potkolenica);
  • spavajte na levoj strani, naročito u poslednjem tromesečju trudnoće, jer ćete tako smanjiti pritisak uvećane materice na donju šuplju venu koja se nalazi desno i olakšati oticanje venske krvi iz nogu;
  • odmarajte se i spavajte s nogama podignutim iznad nivoa srca 15-20 cm;
  • obratite pažnju na povećanje telesne težine tokom trudnoće i na pojavu otoka, hranite se laganim planiranim obrocima, tj zdravo;
  • i ono što je MOŽDA NAJVAŽNIJE, nosite PREVENTIVNE KOMPRESIVNE MEDICINSKE ČARAPE, nivoa kompresije I kategorije (18-21mm Hg) od početka trudnoće (nazuvaju se ujutru, na nivou postelje, uzdignutih nogu, pre ustajanja iz postelje, nose se tokom čitavog dana).
Share.

About Author

Comments are closed.