Zdravlje u trudnoći – Vitamin B2 i koje namirnice su bogat izvor ovog vitamina

0

Nazivaju ga i faktorom disanja ćelija. Uključen je u metabolizam svih makronutrijenata. Vitamin B2 je neophodan za oslobađanje energije u svakoj ćeliji organizma, za održavanje funkcije sluznica i za rast svih ćelija, omogućava rast i razvoj organizma, kao i stvaranje crvenih krvnih zrnaca.

Osim toga, vitamin B2 deluje i kao antioksidans, doprinosi zaštiti ćelija od oksidativnog stresa, te sprečava da dođe do oštećenja ćelija i tkiva.

Ima ključnu ulogu u aktiviranju vitamina B6 i folne kiseline (vitamin B9).

Simptomi nedostatka vitamina B2 su: slabost, umor, usporen rast, problemi s varenjem, rane oko uglova usana, crvenilo i bol usana, umorne oči, oticanje i bol u grlu, osetljivost na svetlost, anemija.

Vitamin B2 je rastvorljiv u vodi, što znači da organizam ne može da ga deponuje, već se izlučuje iz organizma putem urina, pri čemu urin može postati tamno žute boje.

Zato je potrebno da ga trudnice redovno unose ishranom.

Preporučeni dnevni unos za trudnice je 1,4 mg, a za dojilje 1,6 mg.

Najbogatiji izvori vitamina B2 u hrani su: pivski kvasac (koji je bogat izvor i drugih vitamina B grupe), mleko i mlečni proizvodi, proizvodi od žita, tamnozeleno lisnato povrće i žuto obojeno povrće, riba, jaja…

Vitamin B2 se razgrađuje pod dejstvom svetlosti, pa tamno lisnato povrće (koje je glavni izvor riboflavina za vegane i one koji ne konzumiraju mleko) treba čuvati zaštićeno od svetlosti.

Share.

About Author

Comments are closed.