Zdravlje u trudnoći – Vitamin B3 i koje namirnice su bogat izvor ovog vitamina

0

Vitamin B3 neophodan je za metabolizam šećera, masti i proteina, za stvaranje energije i ćelijsko disanje. Vitamin B3 doprinosi normalnoj funkciji nervnog sistema, smanjenju umora i iscrpljenosti, održavanju normalne sluzokože i kože, detoksikuje organizam od raznih štetnih hemikalija, pomaže rad digestivnog trakta i krvnih sudova.

Visoke doze vitamina B3 (50mg i više) mogu izazvati neželjena dejstva.

Preporučena dnevna doza vitamina B3 za trudnice je 18 mg, a za dojilje 17 mg
Najbolji izvori vitamina B3 u hrani su: pivski kvasac, riba, losos, tuna, meso, jaja, seme suncokreta, kikiriki, grašak, tamnozeleno povrće, špargle, pečurke, koštunjavi plodovi.

Vitamin B3 se u organizmu stvara iz triptofana, aminokiseline koja je zastupljena u namirnicama životinjskog porekla (meso, mleko, jaja). U istoriji su poznati slučajevi da je stanovništvo koje je pretežno koristilo kukuruz u svojoj ishrani patilo od nedostatka vitamina B3. Ovo je prevaziđeno uvođenjem pšenice u ishranu, jer pšenica sadrži aminokiselinu triptofan.

Share.

About Author

Comments are closed.