Značaj Igre u Razvoju Deteta od Druge do Treće Godine – Koje Igre i Koje Igračke su Stimulativne za Razvoj Deteta?

0

Od druge do treće godine deteta, igre „kao bajagi„ su u punom razvoju. Ove igre podstiču razvoj mišljenja, povezivanje misli i ideja sa osećanjima i vode razvoj ka proširivanju interakcije sa drugima, osvajanju polja realnosti (gde se sada uključuju i drugi), kao i pojavi kooperativne igre. 

Zato ih je veoma važno podsticati, proširivati i navoditi dete da razvija nove ideje, sposobnost imaginacije i predviđanja. Ovakav oblik igre koristan je i za razrešavanje različitih konfliktnih situacija i razumevanje različitih odnosa i pojava sa kojima se dete svakodnevno susreće.

znacaj-igre-u-razvoju-deteta-od-druge-do-trece-godine-koje-igre-i-koje-igracke-su-stimulativne-za-razvoj-deteta-clanak-1

Pored ovih igara deci su zanimljive i igre koje zahtevaju kombinovanje predmeta i koje vode pojavi konstruktivne igre: građenje pomoću kocki, igre plastelinom, peskom, vodom, bojom i papirom.

znacaj-igre-u-razvoju-deteta-od-druge-do-trece-godine-koje-igre-i-koje-igracke-su-stimulativne-za-razvoj-deteta-clanak-2

Tokom igre deteta razvija se kreativnost, otkrivaju se interesovanja i zbog toga je presudno da roditelji ne pokušavaju da nameću pravila ili da ograničavaju detetovu slobodu u igri.  Mora da postoji preraspodela uloga u igri gde roditelj mora da izgubi oreol šefa, već da postane nenametljivi zabavni sporedni glumac! Dete ima glavnu ulogu! („Drvo učenja” Stenli i Nensi Grinspen)

znacaj-igre-u-razvoju-deteta-od-druge-do-trece-godine-koje-igre-i-koje-igracke-su-stimulativne-za-razvoj-deteta-clanak-3

Roditelji bi trebalo da postave granice na korišćenje televizije i video igrica koji danas zauzimaju veliki deo slobodnog vremena dece i da se potrude da nađu svoje mesto u igri svog deteta i da u tim trenucima zaborave na probleme i budu maštoviti i kreativni zajedno sa njima.

znacaj-igre-u-razvoju-deteta-od-druge-do-trece-godine-koje-igre-i-koje-igracke-su-stimulativne-za-razvoj-deteta-clanak-4

Danas postoje mnoga uputstva, saveti i obuke roditelja za način igre. Mi predlažemo par fundamentalnih saveta za ovaj uzrasni period:

Pustite dete da vodi igru, roditelji treba da urade tri stvari :

  –     Ne otimajte mu igru pretvarajući je u neku drugu.

  –     Izazivajte vaše dete da  bude kreativno i spontano.

  –   Proširujte radnju i interakciju kako bi njome bila obuhvaćena sva ili gotovo sva njegova čula i motoričke veštine, a uz to i emocije.

Na taj način dete postaje kreativno, ljubopitljivo i spontano, a od toga ono intelektualno i emocionalno napreduje. (Stenli Grinspen)

znacaj-igre-u-razvoju-deteta-od-druge-do-trece-godine-koje-igre-i-koje-igracke-su-stimulativne-za-razvoj-deteta-clanak-5

 

Share.

About Author

Comments are closed.