Intenzitet Vežbanja Kod Trudnica

0

Kako se meri intenzitet vežbanja kod trudnica?

Intenzitet vežbanja može da se meri na više načina, ali po preporuci Američkog koledža sportske medicine (American College of Sports Medicine – ACSM) najbolje je to činiti preko vitalnih parametara trudnice.

Doziranje napora

Od svih vitalnih parametara za intenzitet vežbanja u cilju doziranja najbitnija je srčana frekvencija trudnice, odnosno broj otkucaja srca u minuti tokom vežbanja, čime se određuje odgovarajući nivo individualnog naprezanja i ostvaruju individualni ciljevi vežbanja.

Preporučeno je da srčana frekvencija bude manja od 85 odsto od maksimalne (220 umanjeno za starost trudnice), a posle petog meseca ne veća od 140 otkucaja u minutu.

Pošto se vežbanje može smatrati vrstom leka, ono kao i svaki drugi lek mora imati svoju dozu u okviru koje stvara višestruke blagodeti organizmu, deluje lekovito i preventivno, ali postoje i doze kada može da predstavlja opasnost po zdravlje. Doziranje vežbanja podrazumeva praćenje frekvencije, intenziteta, tipa (specifičnost) i vremena trajanja fizičke aktivnosti, najjednostavnije prema F.I.T.T. principu (Frequency, Intensity, Time, Type).

Share.

About Author

Comments are closed.