”Mali Naučnici” / Uzrast od 2-7 Godina

0

Dragi roditelji, podstaknite maštu, radoznalost i podržite samopouzdanje vaših mališana! Igrajte se. Napravite zajedno zabavni eksperiment – Vulkan!

Igra je prava stimulacija za razvoj dece, a kada je to igra koja je pravi “mali naučni eksperiment”, zabava je zagarantovana i sreći nema kraja!

Potreban material za igru:

  • Plastična čaša za svakog učesnika
  • Soda bikarbona
  • Malo sirćeta u jednoj plastičnoj čaši
  • Boja u prahu (mogu poslužoti i boje za jaja)
  • Parče najlona za sto (ili mušema)

Zabavna igra Vulkan, za mališane od 2-7 godina (3)

 

 

 

 

 

 

Zabavna igra Vulkan, za mališane od 2-7 godina (2)

 

 

 

 

 

 

Zabavna igra Vulkan, za mališane od 2-7 godina (1)

 

 

 

 

 

 

Postupak:

U čašu sipati sodu bikarbona i boju u prahu i pomešati. Postepeno dodavati sirće i posmatrati reakciju.  VULKAN SE POJAVIO I TO RAZNOBOJAN!

Deca jako vole ovaj eksperiment, treba im objasniti, u skladu sa uzrastom, kako je nastao vulkan!

Uživajte u igri sa mališanima, svako dete će se obradovati, radujte se i vi njihovoj sjajnoj reakciji i uzbuđenju.

Vaspitači i roditelji kao akteri igre

Za roditelje može da bude od značaja da primenjuju neke od modela igranja sa decom koji  koriste vaspitači u vrtiću. Zadatak  vaspitača (kao uostalom i svakog roditelja) jeste da se između ostalog igra. Preciznije,  da neguje igru kod dece.

Da bi to uspešno radio mora i sam da se igra. U spontanim igrama najbolje je kada je prisustvo odraslog (vaspitača) indirektno i da se ostvaruje kroz pripremu materijala za igru i blago vođenje igrovne situacije. Previše nametljivo učešće odraslog u igri (kontrola sadržaja, aktivnosti, igrovnog okvira uopšte) uvek izaziva povlačenje dece iz takve igre i traženje autentičnih situacija za razmenu sa vršnjacima.

Tri osnovna modusa:

  • Otvorena, slobodna igra – gde se deca igraju po sopstvenoj inicijativi ,
  • Proširena igra – gde vaspitač podržava dečju igru svojim učešćem kao saigrač
  • Vođena (didaktička) igra – koja nastaje kao rezultat pažljivog planiranja interakcija i usmeravanja igre od strane odraslog , ali uz brižljivo vođenje računa da se ne naruše osnovni igrovni principi i igrovni plan dece tj. njihova spontana unutrašnja motivacija za učešćem u igri.
Share.

About Author

Comments are closed.