Stimulacija razvoja grafomotorike kroz igru – “Ajfelova kula“. Ovo je primer, kako kroz igru stimulisati kod dece razvoj fine motorike, vizualne percepcije i koordinacije oko –ruka (okulomotorna koordinacija).
Stimulacija razvoja grafomotorike – Veština pisanja zavisi od fine motorike deteta?
Fina motorika važan je preduslov za razvoj ostalih veština kod dece, a prvenstveno pisanja. Najbolje je da deca kroz igru razvijaju kontrolu nad motoričkim veštinama ruku i prstiju. Za usvajanje te složene veštine kao što je pisanje, potrebne su određene sposobnosti: fina motorika šake, vizualna percepcija, koordinacija oko-ruka (okulomotorna koordinacija).
Kada počinje razvoj grafomotorike kod deteta?
Može se reći da razvoj grafomotorike, odnosno svih veština koje ona obuhvata, počinje još od 18 meseci života deteta i traje do polaska u školu. Grafomotorika se može i uvežbati, zato je potrebno detetu omogućiti aktivnosti koje mu u tome pomažu. Najveći napredak ovih veština je kod dece između četvrte i šeste godine. U svakodnevnoj igri ili u obavljanju svakodnevnih aktivnosti važno je da dete isproba svoje mogućnosti, što znači da mu odrasli pomažu samo u onome što ono samostalno ne može izvesti.
Hajdemo da se igramo! Od Graska do Ajfelove Kule!
Potreban material: Za ovu radionicu potrebno vam je pola kilograma sirovog graska i kutija cackalica.
Dete treba da napravi krstić od jednog zrna graška i četri čačkalice
Na krajeve krstića zabosti grašak i zatim spojiti zrna graška čačkalicama, kako bi formirali pentagram. Pentagram će nam služiti kao osnovica na kojoj će stajati konstrukcija Ajfelove kule (temelj). Za toranj su nam potrebne dve osnovice.
Lagano krećemo u visinu. Visinu gradimo samo od kvadrata koje smanjujemo dubljim ubadanjem čačkalica u grasak i formiramo oblik piramide.
Vrh kule čini trougao.
Ajfelova kula je gotova! Dečija radost je velika!
Fina motorika je od suštinskog značaja za pisanje tako da je važno stimulisati njen razvoj u kućnim uslovima mnogo pre polaska u školu. Pisanje je složena aktivnost u kojoj učestvuje veliki broj mišića ruke, šake i prstiju, kojom upravlja mozak. Razvojem vizuo-motorne percepcije koja se vremenom automatizuje, pisanje postaje automatska radnja.