Knjige za decu detetu pružaju jedan potpun doživljaj. S jedne strane, dete provodi kvalitetno vreme sa svojim roditeljima. Na taj način jača povezanost između njih. S druge strane, čitanjem podstičemo različite aspekte razvoja. Podstičemo govor, pažnju, pamćenje i maštu.
Upravo je čitanje slikovnica jedna od najčešćih aktivnosti koju roditelji koriste kao vid rane stimulacije. Pored klasičnih slikovnica, koje još knjižice roditelji mogu ponuditi svom detetu?
Knjige za decu koje sadrže skrivene delove posebno zanimljive oko prvog rođendana
Od najranijeg uzrasta detetu se mogu čitati knjižice koje sadrže skrivene delove. One mogu biti posebno zanimljive oko prvog rođendana. U ovom uzrastu je razvijena permanentnost objekta. Kao što je detetu zanimljivo da igra igru skrivalice sa roditeljima, biće mu zanimljivo da otkriva prozorčiće i pronalazi slike.

Koristeći ovakve knjižice podstičemo razvoj pamćenja. Dete uči da slike postoje iako ih trenutno ne vidi. Pored pamćenja, podstičemo i pažnju. Dete je usmereno na prozorčić, motivisano da ga otvori i otkrije šta je ispod. U zavisnosti od veličine i izgleda prozorčića, dete treba da uloži određeni napor i da vežba strpljenje kako bi pronašlo skrivenu sliku.
Fina motorika je još jedna od veština koja se vežba uz ove knjižice. Kada govorimo sa aspekta razvoja govora, nebrojeno je mnogo načina na koje ih možemo koristiti kao vid stimulacije. Uz slike podstičemo širenje rečnika i spajanje reči u rečenicu. Skrivene slike su korisne za stimulaciju postavljanja pitanja (,,Gde je…?”). Sama činjenica da je nešto skriveno budi radoznalost kod deteta i želju za istraživanjem.
Knjige sa nalepnicama od druge godine na dalje
Knjižice sa nalepnicama su tip knjižica koji se često preporučuje roditeljima. Zabavne su deci svih uzrasta i izuzetno korisne. Mogu se koristiti već oko druge godine. Na mlađem uzrastu se preporučuju nalepnice sa različitim kategorijama pojmova – životinje, hrana, boje, oblici.
Imenovanjem slika ćemo širiti detetov rečnik. Ove knjižice zahtevaju i veće angažovanje prstića. Samim tim doprinose razvoju pincetnog hvata i fine motorike. Odvajanjem nalepnica od papira dete vežba koncentraciju i strpljenje. Vežba i zahteve i komunikaciju ukoliko je potrebna pomoć roditelja.

Čitanjem podstičemo različite aspekte razvoja. Podstičemo govor, pažnju, pamćenje i maštu.
Lepljenje nalepnica je odlična vežba za koordinaciju oko-ruka, ali i za vizuelnu percepciju. Dete će na ovaj način lakše usvajati pojam isto-različito. Danas postoji veliki izbor knjižica sa nalepnicama. Roditelji mogu izabrati i na osnovu interesovanja svog deteta. Može se reći da su nalepnice dobra zamena za ekrane. Zaokupljuju detetovu pažnju, a istovremeno su edukativne.

Knjižice koje sadrže 3D iskakalice za mlađu i stariju decu
Posebno zanimljive jesu i knjižice koje sadrže 3D iskakalice. Življe su i realističnije. Mogu biti sjajan izbor ako želimo da dete zavoli knjige. Roditelji često bezuspešno pokušavaju da približe deci čitanje. Jedna od ideja bi bila da probaju knjižice ovakvog tipa.
Iznenađenje koje izaziva svako okretanje lista dublje usmerava pažnju deteta na sadržaj. Veće interesovanje i bolja usmerenost pažnje omogućava i lakšu stimulaciju govora. Pored govora, podstiču i maštu.

Dete posmatra i prati oživljene scene. Tako se podstiče vizualizacija i oživljavanje scena iz drugih knjiga. Interesantne su i privlače pažnju mlađoj i starijoj deci. Uz pomoć njih možemo lakše približiti i neke nove teme koje nam je važno da dete savlada.
Sva tri tipa knjižica su odličan izbor ukoliko roditelji žele da čitanje učine interesantnijim i interaktivnijim.