Proso i Pasulj u Ishrani Trudnice

0

I proso i pasulj su preporučene namirnice i dobrodošle na trpezi trudnice. 

Jedna od prednosti prosa je da se lako vari!

Proso je žitarica koja se od davnina koristi i kao hrana i kao lek. Bogata je magnezijumom, kalijumom, gvožđem, jodom, kalcijumom i fosforom, ali i belančevinama i vitaminimaB grupe. Vrlo lako se vari, pa se preporučuje u ishrani trudnica. Proso smanjuje mučninu, olakšava pražnjenje creva, prirodni je diuretik – tako da smanjuje rizik od nakupljanja tečnosti i pojave edema (otoka), vrlo čestih kod trudnica. Takođe, poboljšava kvalitet kose, kože i noktiju, i potpomaže prevenciju i lečenje dijabetesa i anemije. Može da se koristi kao dodatak supama i čorbama, ili za pripremu slanih i slatkih kaša.

 

Postoji veliki izbor različitih vrsta pasulja, koji se i sprema ma mnoge načine…

Pasulj je izuzetno značajna namirnica u periodu graviditeta i sadrži većinu hranljivih sastojaka koji se preporučuju za zdravlje trudnice i bebe – proteine (22 odsto), ugljene hidrate (55,7 odsto), masti, dijetna vlakna, kalcijum, gvožđe, kalijum, vitamine B grupe… Zahvaljujući svom sastavu, pasulj olakšava pražnjenje creva, snižava holesterol, utiče na prevenciju i lečenje anemije, deluje diuretski – pa snižava krvni pritisak, reguliše šećer u krvi, i štiti od raka dojke i debelog creva…

Share.

About Author

Comments are closed.