Slabomineralne ili Mineralne Vode?

0

Na tržištu je mnoštvo različitih prirodnih mineralnih voda .

Za svakodnevnu upotrebu, da bi  se zadovoljila potreba za dnevnom količinom,  treba da konzumiramo niskomineralne vode,  koje će je rehidrirati a neće opteretiti organizam.

Mineralne vode (od 500 do 1500 mg mineralnih materija u 1 l.) trudnica može konzumirati u manjoj količini – jednu do dve čaše dnevno.

Koje vode su terapijske vode?

– visokomineralizovane vode, sadrže veće količine minerala (suvi ostatak preko 1500 mg u litri), pa se ne konzumiraju neograničeno zbog svog terapijskog efekta, već po savetu lekara.

Trudnicama nije preporučena gazirana prirodna mineralna voda.

Starost vode kao parametar kvaliteta vode?

Danas se starost podzemne vode ističe i naglašava na etiketama najpoznatijih pakovanja voda. Da bi neka flaširana voda stekla uslove da postane robna marka, pored svih ostalih ispitivanja kvaliteta, mora da ima i rezultate ispitivanja njene izotopske starosti.

 

Podzemne vode čija je starost veća od nekoliko hiljada godina potiču iz nekog drugog klimatskog perioda, kada su atmosfera i priroda uopšte bili čistiji ili praktično sterilni u odnosu na današnje vreme. Tada nije bilo ljudskih aktivnosti štetnih za okolinu. Drugim rečima, što je starost vode veća, to je održivost njenog kvaliteta veća. Iz naučnih ispitivanja koja su vršena u Srbiji, za pakovanje – proizvodnju vode kod nas, koriste se vode starije od 3.000 godina, većina voda starija je od 6.000 godina i mnogo njih starije su od 20.000 godina, a samo nekoliko je staro od 1.500 do 3.000 godina.

Flaširanu vodu ne treba skladištiti u prostoru koji je izložen suncu i visokoj temperaturi. Veća pakovanja vode po otvaranju čepa treba skladištiti u frižideru ili na tamnom i hladnom mestu.

Treba znati:

Voda se, po pravilu, pije između obroka. Unošenje vode sa hranom razređuje enzime potrebne za varenje hrane, što može da oslabi varenje i dovede do osećaja težine u stomaku i nadutosti. Voda se uzima pre jela ili sat vremena nakon jela.Flaširana voda je pogodna i u situacijama kada smo u prirodi, na sportskim aktivnostima, izletima ili u šetnji i na putovanju, gde je konfornije i higijenski bezbednije otvoriti flašicu i piti nego konzumirati vodu iz česme ili nekog sumnjivog bunara ili izvora.Idealna dnevna količina vode bila bi oko dve litre. Voće i povrće sastoje se od oko 90 odsto vode. Taj oblik vode organizam lako apsorbuje. Crni čaj i kafa, koje u trudnoći treba veoma redukovano konzumirati zbog očuvanja zdravlja trudnica, uzrokuju gubitak vode iz organizma. Trudnica sa šećernom bolešću mora uzimati dodatne količine tečnosti pre sportske aktivnosti. To znači: najmanje jedna čaša vode sat i po pre planiranog sporta, jedna čaša vode 30 minuta pre sporta, u toku sportske aktivnosti pola čaše vode svakih 15 minuta.

Share.

About Author

Comments are closed.