Koliko Vode Piti – Topla ili Hladna?

Koliko je vode optimalno? Kada se pije Voda? Temperatura Vode i Zdravlje, i Poseban Savet za Putovanja!

Koliko vode dnevno treba piti zavisi od fizičkih aktivnosti, klime, hrane koju uzimamo i začina u njoj.

Veće fizičke aktivnosti i toplija klima prirodno zahtevaju više vode.

Idealna dnevna količina vode bila bi oko dve litre. Voće i povrće sastoje se od oko 90 odsto vode. Taj oblik vode organizam lako apsorbuje. Crni čaj i kafa, koje u trudnoći treba veoma redukovano konzumirati zbog očuvanja zdravlja trudnica, uzrokuju gubitak vode iz organizma. Trudnica sa šećernom bolešću mora uzimati dodatne količine tečnosti pre sportske aktivnosti. To znači: najmanje jedna čaša vode sat i po pre planiranog sporta, jedna čaša vode 30 minuta pre sporta, u toku sportske aktivnosti pola čaše vode svakih 15 minuta.

ishrana voda6 1

Kada se pije voda?

Voda se, po pravilu, pije između obroka. Unošenje vode sa hranom razređuje enzime potrebne za varenje hrane, što može da oslabi varenje i dovede do osećaja težine u stomaku i nadutosti. Voda se uzima pre jela ili sat vremena nakon jela.

Hladna voda – da li je dobro piti hladnu vodu?

Hladna voda(ispod 8 stepeni celzijusa) mnogo brže prelazi iz stomaka u intestinalni trakt i svojom temperaturom utiče na rashlađivanje organizma trudnice, što je pogodno u vreme toplih dana i posle fizičke aktivnosti. Hladna voda stimuliše lučenje želudačnog soka i povećava crevnu peristaltiku. Pije se polako u malim gutljajima. Hladna voda pospešuje izlučivanje toksičnih materija iz kože i podstiče rad bubrega. Na hladnu vodi se treba postepeno navikavati, polako i oprezno, kako ne bi prehladili grlo.

Topla voda – Kada se pije topla voda?

(iznad 12 stepeni celzijusa) ispoljava sasvim drugačije efekte na motornu i sekretornu funkciju gastrointestinalnog trakta trudnice. Topla voda neće vas osvežiti, ali topla voda smanjuje izlučivanje želudačne kiseline, smanjuje gorušicu, nadutost i podrigivanje i smanjuje se mučnina (što je čest problem u trudnoći).

trudnica i zdravlje sta su artificijalne vode

Flaširana voda je pogodna i u situacijama kada smo u prirodi, na sportskim aktivnostima, izletima ili u šetnji i na putovanju, gde je konfornije i higijenski bezbednije otvoriti flašicu i piti nego konzumirati vodu iz česme ili nekog sumnjivog bunara ili izvora.

OPREZ: Sastav pijaće vode (tzv. česmovače) razlikuje se od grada do grada i treba biti oprezan jer organizam može burno da reaguje na promenu sastava vode. Da bi ste izbegli zdravstvene tegobe, najbezbednije je piti flaširanu vodu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
Radi u Institutu za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“. Više decenija je posvetio radu na kvalitetu voda, gde je dao značajan doprinos.
Preporučujemo vam...