Kako da dete nauči pesmicu za tili čas? Učenje napamet, kako se uče pesmice, može se činiti dosadno za dete, ali to može biti prava zabava i izazov kao i podsticajna aktivnost za razvoj deteta!
Kako da dete nauči pesmicu i zašto je učenje napamet pesmice važno?
Učenje pesmica napamet je sastavni deo stimulacije govorno-jezičkog razvoja svakog deteta, razvija slušnu pažnju, jezičke strukture, osećaj za ritam, utvrdjuje jezičke asocijacije… U svakoj novoj pesmici dete će otkriti poneku novu reč ili smisao, povezati kako to život funkcioniše…
Šta dete motiviše?
Ako dete nadje korisnost onog što uči, nauči nešto novo, što ranije nije znalo, i nešto zabavno u pesmici, shvati kakve veze ima naučeno sa životom koji tek upoznaje, ako ste pri tome raspoloženi i učestvujete u zabavi, ovo učenje može biti ne samo korisno već i motivaciono iskustvo i sjajno zajedničko vreme provedeno sa detetaom. O svakoj pesmici treba, razgovarati sa detetom.
„Mape uma“ učenje pesmice u 3 koraka
Evo malog trika kako cete detetu omoguciti da lakše i brže zapamti pesmicu. Mi smo odabrali pesmu Vrabac i Mačka, a Vi izaberite koju želite.
Prvi korak je objasniti detetu nepoznate pojmove iz pesmice ( šor, or, konak…)
Drugi korak: svaku strofu pretopite u sličicu, koju ćete nacrtati na papiru. Sjajno bi bilo da crteže pravite uz pomoć deteta.
Treći korak: dramatizujte dok izgovarate reči pesmice, ponavljate je, koristite mimiku i pokrete tela i ruku, to će pomoći u zabavi učenja!
Svaku strofu učite i ponavljajte uz crtež!
Gde ćeš vrapče zimovati ?
Pita mačka Vrapca stara.
“Ovde – onde, tuda – svuda!”,
Tako vrabac odgovara.
“Gde ćes vrapče, danas ručat?”
Pita mačka vrapca stara.
“Na kraj šora, na vrh ora!”’
Tako vrabac odgovara.
“A gde ti je konak vrapče?”,
Pita mačka vrapca stara.
“Šta te briga? Pogodi ga!”,
Tako vrabac odgovara.
“ Znas li more, zašto te pitam?”
“Jer si mačka – a ja ptica.”
To je reko, pa uteko!
Osta mačka tužna lica.
Šta su “Mape uma” za decu
Vizuelizacija i trajnost naučenog – Ako dete u predskolskom uzrastu nauči da uči uz ovakve sličice, (koje će mu u početku biti zabavne), steći će naviku da sam vizualizuje slike pri učenju. U kasnijem uzrastu dete više neće imati potrebu da zaista crta ovakve sličice, već će ih samostalno vizuelizovati, uz pomoc svoje mašte, i tako će da brže i lakše pamti i usvaja nova znanja i složenija gradiva. To su takozvane “Mape uma”. Ovako zapamćeno gradivo se teže zaboravlja! Kada dete pesmicu savlada i nauči, biće srećno i vrlo rado će pesmicu ponavljati i recitovati pred gostima. Svest o savladanom, jako je podsticajna za dalji razvoj deteta.