Kako da Dete za Tili Čas Nauči Pesmicu? – Učimo Kako da Učimo, “Mape Uma”

0

Učenje napamet, kako se uče pesmice, može Vam se činiti dosadno za dete, medjutim to može biti prava zabava i izazov kao i podsticajna aktivnost za razvoj deteta!

Učenje pesmica napamet je sastavni deo stimulacije govorno-jezičkog razvoja svakog deteta, razvija slušnu pažnju, jezičke strukture, osećaj za ritam, utvrdjuje jezičke asocijacije… U svakoj novoj pesmici dete će otkriti poneku novu reč ili smisao, povezati kako to život funkcioniše…

Kako da malo dete za tili čas nauči pesmicu (1)

Ako dete  nadje  korisnost onog što uči,  nauči nešto novo, što ranije nije znalo, i nešto zabavno u pesmici, shvati kakve veze ima naučeno sa životom koji tek upoznaje, ako ste pri tome raspoloženi i učestvujete u zabavi, ovo učenje može biti ne samo korisno već i motivaciono iskustvo i sjajno  zajedničko vreme provedeno sa detetaom. O svakoj pesmici treba, razgovarati sa detetom.

 

Evo malog trika kako cete detetu omoguciti da lakše i brže zapamti pesmicu. Mi smo odabrali pesmu Vrabac i Mačka, a Vi izaberite  koju želite.

Prvi korak je objasniti detetu nepoznate pojmove  iz pesmice ( šor, or, konak…)

Drugi korak: svaku strofu pretopite u sličicu, koju ćete nacrtati na papiru. Sjajno bi bilo da crteže pravite uz pomoć deteta.

Treći korak: dramatizujte dok izgovarate reči pesmice, ponavljate je, koristite mimiku i pokrete tela i ruku, to će pomoći u zabavi učenja!

Svaku strofu učite i ponavljajte uz crtež!

Veština učenja, vizuelizacija I kako deca najlakše da nauče pesmicu napamet.

Gde ćeš vrapče zimovati ?

 Pita mačka Vrapca stara.

“Ovde – onde, tuda –  svuda!”,

Tako vrabac odgovara.

Veština učenja, vizuelizacija I kako deca najlakše da nauče pesmicu napamet.

“Gde ćes vrapče, danas ručat?”

Pita mačka vrapca stara.

“Na kraj šora, na vrh ora!”’

Tako vrabac odgovara.

Veština učenja, vizuelizacija I kako deca najlakše da nauče pesmicu napamet.

“A gde ti je konak vrapče?”,

Pita mačka vrapca stara.

“Šta te briga? Pogodi ga!”,

Tako vrabac odgovara.

Veština učenja, vizuelizacija I kako deca najlakše da nauče pesmicu napamet.

“ Znas li more, zašto te pitam?”

“Jer si mačka – a ja ptica.”

To je reko, pa uteko!

Osta mačka tužna lica.

 

“Mape uma” – Vizuelizacija i trajnost naučenog – Ako dete u predskolskom uzrastu nauči da uči uz ovakve sličice,  (koje će mu u početku biti zabavne),  steći će naviku da sam vizualizuje slike pri učenju. U kasnijem uzrastu dete više neće imati potrebu da zaista crta ovakve sličice, već će ih samostalno vizuelizovati, uz pomoc svoje mašte,  i tako će  da brže i lakše pamti i usvaja nova znanja i složenija gradiva. To su takozvane “Mape uma”. Ovako zapamćeno gradivo se teže zaboravlja! Kada dete pesmicu savlada i nauči, biće srećno i vrlo rado će pesmicu ponavljati i recitovati pred gostima.  Svest o savladanom, jako je podsticajna za dalji razvoj deteta.

Share.

About Author

Comments are closed.