Vodič Kroz Mučnine u Trudnoći – Pronađite Svoju Formulu Protiv Mučnina

0

Najpoznatiji simptom rane trudnoće – mučnina, nije ograničen samo na jutro: zbog hormonskih promena kojima su trudnice izložene, rasta beta HCG hormona i pojačane osetljivosti na mirise ova neprijatnost može nastupiti bilo kad.

Statistika kaže da buduće mame sa blizanačkim i višeplodnim trudnoćama skoro uvek imaju trudničke mučnine. Takođe, u velikom broju slučajeva, one će prestati nakon 12.nedelje, tj. ulaska u 3. mesec. Kao što ni jedan organizam nije isti, niti je ijedna trudnoća ista, ne može se sa sigurnošću znati da li ćete vi biti jedna od 25% žena koje u potpunosti izbegnu mučnine, ali uz pomoć naših malih saveta možete ih drastično smanjiti.

3 % trudnica mučninu oseti mnogo jače nego inače i to stanje se naziva Hypermesis gravidarium. Simptomi ovog stanja su učestalo povraćanje (4-5 puta tokom dana a nekad i više) i nemogućnost zadržavanja hrane ni tečnosti što može da dovede do dehidriranosti, glavobolje, opšte slabosti i gubitka kilograma. Ukoliko primetite ovakve simptome, najbolje bi bilo da se obratite lekaru koji će vam pomoći da povratite tečnost i hranljive materije (uglavnom putem infuzije).

Kako da smanjim mučninu u trudnoći:

  1. Čaj od đumbira

Konzumirajte đumbir u kom god obliku da vam prija: da li je to čaj, ili ćete ga narendati svežeg u čašu limunade. Pored toga što umiruje želudac i smanjuje mučninu jer sadrži etarska ulja koja ublažavaju nagon za povraćanjem, đumbir je odličan za imunitet.

  1. Vitamin B6

Stari lek protiv trudničkih mučnina sa snažnim antiemetskim dejstvom koji se koristi u medicini još od pedesetih godina prošlog veka je upravo vitamin B6. On se nalazi u brojnim suplementima za trudnice, a ukoliko su vaše mučnine učestale, porazgovarajte sa lekarom o primeni ovog vitamina. Iz ovog razloga takođe je dobro (ukoliko planirate trudnoću) započeti sa trudničkom suplementacijom oko mesec dana pre začeća.

  1. Suplementacija

Bilo bi dobro da suplement za koji se odlučite, pored pažljivo odabranih vitamina, minerala i oligoelemenata koji doprinose pravilnom rastu i razvoju ploda, sadrži i đumbir koji u kombinaciji sa vitaminom B6 može da ublaži i eliminiše neprijatne simptome mučnine.

  1. Jedite češće, a manje

Lekari kažu da jedan od razloga trudničkih mučnina može biti i varijacija šećera. Proteinski obroci držaće vaš šećer u ravnoteži. Koliko god možete, iz hrane izbacite industrijske slatkiše, gazirana i slatka pića i suviše začinjenu hranu koja će vam iziritirati želudac.

  1. Ohladite hranu u frižideru

Ukoliko vam smetaju mirisi hrane, ovo može da bude dobar trik. Ohlađena hrana kao i hrana na sobnoj temperaturi neće emitovati toliko snažne mirise koliko zagrejana ili topla. Ukoliko ste pušač, ostavite cigarete i trudite se da ne boravite dugo u prostorijama u kojima se puši.

  1. Pijte tečnost gutljaj po gutljaj

Ukoliko ste nekoliko puta tokom dana već povratili, bilo bi dobro da vodom ili hladnim čajem nadoknadite vodu i elektrolite. Probajte sa blagom limunadom, čajem od đumbira ili nane, postepeno, na kašičicu, ili gutljaj po gutljaj. Izbegavajte alkohol i ograničite unos kofeina na jednu šoljicu dnevno, jer pospešuje dehidriranost.

  1. Pored kreveta držite niskokalorične grickalice i malo vode

Proteinski obrok poput kuvanog jaja ili parčeta piletine pre spavanja sprečiće pad šećera tokom noći i jutarnje mučnine. Ujutru gricnite parče integralnog tosta ili popijte malo vode sa limunom. Ovaj trik pomaže mnogim trudnicama.

  1. Pronađite svoju formulu protiv mučnina

Ukoliko je stres, strah ili uznemirenost ono što potencira vašu mučninu porazgovarajte sa osobom kojoj verujete, potražite način da prevaziđete svoje strahove i emotivne reakcije.

Vaše telo je stan vaše bebe, ukrasite ga osmehom i ljubavlju!

Share.

About Author

Comments are closed.