Hrana za uživanje tamna čokolada sa 70 i više % kakao delova

Crna čokolada u ishrani, 20 top namirnica plus

Hrana za uživanje tamna čokolada – svakako! Tamna čokolada sa 70 i više % kakao delova posle obimnih stručnih ispitivanja ušla je na velika vrata preporučene zdrave hrane – ali u umerenim količinama!  Čokolada svakodnevno donosi zadovoljstvo milionima ljudi. Ova namirnica, bogata energijom, sadrži i neke značajne nutriente.

Tamna čokolada sa 70 i više % kakao delova, veoma zdrava ali treba je jesti umereno?

U svakoj zdravoj ishrani, neophodno je održati ravnotežu u unosu pojedinih sastojaka, tako da je umerenost  jedna od glavnih vrlina u ishrani. Nijedna namirnica sama po sebi ne dovodi do gojaznosti, već celokupan način ishrane u kombinaciji sa nedostatkom fizičke aktivnosti.

Hrana za Uzivanje – Tamna Cokolada!

Crna (tamna) čokolada i dobro osećanje

Teobromin – Čokolada je jedan od najboljih prirodnih izvora teobromina, blagog stimulansa sličnog po strukturi kofeinu. Za razliku od kofeina, teobromin ne stimuliše jako centralni nervni sistem i ne izaziva nesanicu. Feniletilamin (PEA) Ova supstanca oslobađa endorfine u  mozgu. PEA se takođe oslobađa u mozgu kad smo zaljubljeni. To je hormon sreće koji čini da se osećamo prijatno posle parčeta čokolade!

Za tamnu (crnu čokoladu – od 70 i više % kakao delova) može se reći da :

  • Smanjuje zdravstvene rizike kod srčanih bolesnika;
  • Deluje kao antioksidans u borbi protiv slobodnih radikala;
  • Snižava krvni pritisak a neutralna je u odnosu na holesterol;
  • Poboljšava cirkulaciju jer pozitivno deluje na  funkciju endotelijalnih ćelija.
  • Poboljšava varenje;
  • Stimuliše bubrege;
  • Pozitivno deluje na regulaciju lučenja insulina kod dijabetičara;
  • Korisna je u ishrani osoba koje boluju od anemije, kamena u bubregu i osoba koje imaju loš apetit;

Magnezijum, bakar gvožđe… Baš je zdrava ova slasna čokolada!

Proverite na ambalaži da li tamna čokolada sadrži kakao buter ili je dodata biljna masnoca… Kakao buter je veoma poželjan sastojak u crnoj cokoladi! Čokolada sa kakao buterom ne dovodi do povećanja nivoa holesterola. Kakao i čokolada sadrže i brojne minerale od kojih bismo izdvojili: kalijum,  magnezijum, bakar i gvožđe.

Čokolada je i pravi rudnik magnezijuma, oligoelementa neophodnog za normalno funkcioniranje svih životnih metaboličkih procesa. Nedovoljan unos magnezijuma je značajan faktor rizika za pojavu hipertenzije i srčane aritmije. Odličan je izvor bakra, oligolelementa koji stimuliše delovanje pojedinih enzima. Nedovoljan unos bakra tokom razvoja organizma dovodi do abnormalnosti u kardiovaskularnom sistemu, a kasnije tokom života utiče na razvoj vaskularnih oboljenja. Kalijum utiče na osmotski pritisak, tako da odnos K/Na ima direktnog uticaja na krvni pritisak. U čokoladi ga ima koliko i u jabuci.

tamna čokolada

I ako niste ljubitelj crne čokolade, možda ste ljubitelj poslastica u kojima dominira crna čokolada! Samo oprezno sa količinom! Koliko god se trudili da to zanemarimo, svaka čokolada ima kalorije. Tamna ili crna čokolada sadrži 520 kcal/100g. Možda je 40 grama dovoljna mera – povremeno…

Biotehnolog Na katedri za Biohemijsko inženjerstvo i biotehnologiju Tehnološko-metalurškog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Učestvuje na stručnim skupovima i aktivna je na polju estetike i anti-aging medicine.
Preporučujemo vam...
Kako izgubiti kilograme posle porođaja
10 Pravila kako izgubiti kilograme posle porođaja
Kako izgubiti kilograme posle porođaja, zavisi od više faktora. Prvo, ako ne dojite, onda možete razmišljati o povratku na „staru kilažu“ pre trudnoće, ako dojite onda to nije period za gubljenje kilograma. Sačekajte!Kako izgubiti kilograme posle porođaja?Važna je početna težina i koliko kilograma ste se ugojili tokom trudnoće. Ako pričamo…