Potrebe za Magnezijumom u Trudnoći – Koja Hrana je Dobar Izvor Magnezijuma?

0

Magnezijum je značajan mineral u ishrani svih ljudi, posebno je važan u ishrani trudnica, kada se potrebe za magnezijumom povećavaju!

Zaključak  rada iz 2014. godine koji je sumirao sve rezultate studija koje su pratile uticaj suplementacije magnezijumom u trudnoći je da nema kvalitetnih dokaza koji bi potvdili korist od suplementacije magnezijumom u trudnoći (Makrides, Maria, and C. A. Crowther. “Magnesium supplementation in pregnancy.” Cochrane Database of Systematic Reviews 4 (2014)). Najnovija istraživanja su pokazala da je količina magnezijuma koja se uzima sa hranom u prvom trimestru povezana s težinom, dužinom i obimom glave deteta pri rođenju.

Preporučena dnevna doza za magnezijum je 350 mg, odnosno 400 mg za trudnice koje su još uvek u adolescentnom dobu (14-18 godina).

Trudnica treba da planira ishranu, obzirom da se potrebe za energijom, unosom proteina, masti, ugljenih hidrata, vitamina i minerala menjaju.

Hrana koja sadrži magnezijum: orasi, riba, morski plodovi, mahunarke, kakao, pečene semenke bundeve, bademi, brazilski orah, susam, kikiriki, integralni  pirinač, spanać, integralni hleb, pasulj, brokoli, banana, krompir, mlečni proizvodi.

Share.

About Author

Comments are closed.