Vežba Disanje za Smirenje i Detoksikaciju

0

Vežbe disanja su dragocena pomoć u sticanju novih zdravih navika disanja, a Dah pobednika ili Uđaj, je osnovna vežba.

Urađena su brojna istraživanja o svesnosti i uticajima koje pažnja ima na različite aspekte fizičkog i psihičkog zdravlja. Dišemo bez razmišljanja, automatski, ali ako usmerimo pažnju na disanje, što se čini kod vežbi disanja, učinak je sjajan. Pažnja kako dišemo, prilikom praktikovanja vežbe, je važna i prirodno vodi do zdravijeg i dubljeg disanja. Ne zaboravite, pluća su najveći generator za eliminaciju otpada iz tela: uklanjaju čak 70% telesnog otpada i to u obliku ugljen-dioksida koji izdišemo.

Prosečna osoba dnevno udahne oko 17.000 puta!

Sve što se dešava u našoj svesti utiče na disanje, dah nam se ubrzava kada se uznemirimo, a dublji je, usporeniji i tiši kada smo opušteni. Dah je veza između fizičkog i mentalnog tela. Pranayama (veština disanja), pre svega podrazumeva svesnost daha. Prana se može opisati kao nešto što neprekidno teče u nama, ispunjava nas i održava živim: to je naša vitalnost, naša životna energija.

 

 

 

Ovu vežbu mogu raditi svi, trudnice i mame i tate!

Grleni dah –  dah Pobednika / Uđaj

To je tehnika disanja koja za kratko vreme može da umiri celo telo. Mogu je raditi svi – i trudnice i mame. Neki ovu tehniku prevode i kao dah Pobednika. Slušanjem daha pobeđujemo nemirni Um i odmaramo naš mozak od naleta misli..

Meni su trudnice prenosile da im je ovaj dah puno pomagao za umirenje izmedju kontrakcija…U kontrakcijama su disali po tipovima disanja, a izmedju  dve kontrakcije, grleni dah. Grleni dah može poslužiti kao dobar alat za umirenje u svakoj situaciji. Na poslu, u saobraćaju, pre spavanja, u prirodi. Ova vežba tehnika disanja snižava krvni pritisak, usporava otkucaje srca, ublažava fiziološke reakcije na stesne situacije.

Ovo je tehnika disanja koja pomaže umu da se pobednički uzdigne iznad njegove obično nemirne prirode, kako bi doživeli svoje pravo sopstvo. Uđaji je grleno disanje pri kojem se glotis na zadnjoj strani grla delimično zatvara kako bi se suzio prolaz vazduha koji dolazi iz sinusnih šupljina i nozdrva u dušnik.

Uđaj je osnovna tehnika veštine disanja (pranajame) iz koje proizilazi većina ostalih

Najbolje se izvodi u sedećem položaju u stolici ili položaju za meditaciju, prave kičme i glave blago povijene ka srcu. Grudi su podignute kako bi se omogućilo plućima da se slobodno i lako šire. Pažnjom se pratite zvuk disanja. Udah i izdah se održavaju u ujednačenom, mirnom ritmu. Potom se steže donji deo vrata tako da učini zvuk glasnijim.

Počnite sa dubokim udahom i osetite nežnu stimulaciju disajnog dela puta iznad i između ključnih kostiju na mestu gde se grudna kost spaja. To je kontrakcija koja daje zvuk disanju. Zvuk bi trebalo da bude ujednačen tokom čitavog i svakog udaha i izdaha. Uradite 50 respiracija ujutru i uveče pred spavanje.

Zdrava navika za ceo život!

Želim vam da steknete naviku pravilnog disanja, korisnu za ceo život. Da praktikujete tehnike disanja u zdravlju, a naročito preporučujem nakon bolesti, posebno posle upala pluća, za bolji oporavak, koja je  na žalost postala sve brojnije oboljenje.

Share.

About Author

Comments are closed.