Kako Prevazići Probleme Specijalnih Režima Ishrane u Trudnoći?

Kako Prevazići Probleme Specijalnih Režima Ishrane u Trudnoći

Kako Prevazići Probleme Specijalnih Režima Ishrane u Trudnoći?

Trudnoća i laktacija, zahtevni periodi u životu žene

Trudnoća i period laktacije su specifična stanja ženje, i posebno zahtevna kada je unos neophodnih nutrijenata u pitanju kako bi se očuvalo zdravlje žene, ploda i bebe.  Trudnoća je nutritivno jedan od najzahtevnijih perioda u životu žene. Ishrana i nutritivni status pre i tokom trudnoće utiču na ishod trudnoće pa je važno da trudnica od početka bude na optimalnom režimu ishrane, koji će zadovoljiti energetske potrebe, potrebe za  proteinima, ugljenim hidratima, mastima, kao i potrebe za vitaminima i mineralima. Kako prevazići probleme specijalnih režima ishrane, imaju li atipični načini ishrane prednosti i koje greške se najčešće prave kod ove vrste ishrane?

Kako Prevazići Probleme Specijalnih Režima Ishrane u Trudnoći

Kako Prevazići Probleme Specijalnih Režima Ishrane u Trudnoći?

Potrebno je kontinuirano pratiti zdravstveno stanje i laboratorijske nalaze, te u slučaju potrebe upotrebljavati odgovarajuće suplemente. Još jednostavnije je da se atipični načini ishrane dopune izvorima hrane životinjskog porekla (organskim mlekom, mlečnim proizvodima i mesom). Hrana životinjskog porekla, a posebno ćurka, bogata je aminokiselinom triptofanom iz koje se stvara serotonin – hormon sreće, te je to još jedan razlog za unos mesa i mlečnih proizvoda. Treba imati u vidu da je za pravilan unos esencijalnih aminokiselina iz hrane biljnog porekla potrebno dosta raznovrsnih izvora.

Kako Prevazići Probleme Specijalnih Režima Ishrane u Trudnoći

Imaju li atipični načini ishrane neke prednosti u odnosu na konvencionalnu ishranu za trudnice? 

Osnovna prednost je visoka svesnost o važnosti prirodne hrane, kakva je  organska hrana. Takođe, sa smanjenim unosom hrane životinjskog porekla konzumira se daleko manje hormona, antibiotika i štetnih supstanci koje su u lancu ishrane, kao i zasićenih masnoća.

Kako Prevazići Probleme Specijalnih Režima Ishrane u Trudnoći
Kako Prevazići Probleme Specijalnih Režima Ishrane u Trudnoći

Koje su najčešće greške kod atipičnih načina ishrane?

Nedovoljno poznavanje referentnog dnevnog unosa potrebnih hranljivih materija, nepoznavanje dobrih izvora ovih nutrijenata, skučen izbor namirnica, neadekvatna priprema i loše kombinacije u pripremi obroka. Poseban oprez u periodu trudnoće.

Da li treba u periodu trudnoće promeniti uobičajenu ishranu?

Zaključak može biti, da je potrebno puno znanja i umeća pri sastavljanju dnevnog menija trudnice i kombinovanja namirnica, koja se „atipično hrani“, kao i da je primerena suplementacija neophodna, ili privremena orijentacija na promenu načina ishrane , naravno u dogovoru sa izabranim ginekologom.

Spec. med. mikrobiologije, makrobiotički terapeut i savetnica za makrobiotičku ishranu. Doktorka je usmerena na holisticki pristup zdravlju kroz makrobiotiku. Autor je knjiga iz te oblasti.
Preporučujemo vam...
Kako hranimo bebu
12 razloga za komunikaciju – Kako hranimo bebu?
Kako hranimo bebu? Da li komuniciramo sa bebom ili koristimo „digitalnu dadilju“ tj. telefon ili tablet?Kako hranimo bebu?Nisam pronašla studiju koja istražuje  procenat roditelja koji  hrani dete uz pomoć „digitalne dadilje“tj. omiljenog sadržaja za decu na telefonu/tabletu ali bi bilo zanimljivo istražiti. Da li ste se nekada pitali da li…
sunce je plavo
Sunce je plavo!
Sunce je plavo? Da li ste znali da spektar sunčevog zračenje ne podrazumeva samo ultra ljubičasto i infra crveno zračenje? Deo sunčevog spektra koji je veoma značajan, a koji je sve više u fokusu naučnika je upravo PLAVA SVETLOST – deo vidljivog spektra sunčevih zraka.Sunce je plavo!Poznata nam je plava…