Kontakt sa Bebom – Vežba za Trudnice

Kontakt sa bebom

Pošaljite svojoj bebi ljubav na način kako vi to osećate. Kontakt sa bebom je vežba za trudnice.

Vezba – Kontakt sa bebom

Sedite u položaj prekrštenih nogu. Leva šaka je na grudnoj kosti, a desna na stomaku. Oči su zatvorene i pažnja je usmerena na nozdrve. Postajete svesni svog daha – vazduha koji protiče kroz nozdrve. Dišete duboko i svesno i sa svakim izdahom postajete sve opušteniji.

Osetite svoje telo, napravite kontakt dlanova s telom. Pratite osećaje u telu. Sada dišete za svoju bebu i počinjete da uspostavljate kontakt s bebom. Upućujete joj lepe reči, tepate joj. Zamislite je u vašem naručju i kako joj pevušite ili milo pričate. 

Priprema za porođaj

Za razliku od drugih priprema za porođaj, to je složeni pristup vežbama koji pospešuje istezanje, mentalno centriranje i fokusirano disanje. Tako, na primer, istezanje mišića i ligamenata povećava fleksibilnost, te se može očekivati prijatniji porođaj. Vežbe istezanja takođe olakšavaju bolove, naročito u donjim partijama leđa, što je u trudnoći veoma česta pojava. Asane omogućavaju bolju cirkulaciju i smanjuju otoke u telu trudnice.

 

Ovim vežbama se poboljšava san, smanjuje stres i anksioznost, povećava snaga, elastičnost i izdržljivost mišića koji učestvuju u porođaju. Vežbe takođe smanjuju mučninu, glavobolju i kratak dah. Istraživači ukazuju da se ovim vežbama može smanjiti rizik od prevremenog porođaja i povišenog krvnog pritiska u trudnoći. Od šeste nedelje nakon porođaja, tj. posle perioda babinja, upražnjava se postnatalna joga radi jačanja trbušne muskulature i mišića karličnog dna. Time se omogućava brže vraćanje tela u stanje koje je bilo pre trudnoće.

Ko ne sme da radi jogu?

Važno je da li postoje neke kontraindikacije. Potrebno je  mišljenje lekara koji vodi trudnoću.  Problemi mogu nastati kod trudnica kod kojih postoji rizik od prevremenog porođaja. Takođe,  fizijatra, ukoliko je trudnica ranije imala problema s koštano-zglobnim sistemom, naročito kičmom ili ligamentima. Konsultovati i kardiologa u slučaju oboljenja srca. Nekada se u rizičnim situacijama mogu primenjivati samo vežbe disanja. U svakom slučaju, potrebno je pratiti osećaj koji vežbe izazivaju u telu.  Radite ih samo do granica prijatnosti, jer je svaki organizam drugačiji.

Može li joga da pomogne u trudnoći, na porođaju i kako?

Joga može da pomogne u trudnoći, prilikom porođaja i u periodu nakon porođaja. Ukoliko se sigurno primenjuje, može pobošljati zdravstveno stanje i majke i bebe. Joga koja se sprovodi pre porođaja naziva se prenatalna.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
Sertifikovani instruktor hatha, kundalini i prenatal yoge. Vlasnik i joga učitelj u ADI SHAKTI yoga studio.
Preporučujemo vam...
Rešite se pelenskog ojeda u 2 koraka
Rešite se pelenskog ojeda u 2 koraka
Pelenski ojed bebe je čest problem sa kojim se majke susreću. Koža bebe je osetljiva i nežna, a imunski sistem nezreo, tako da se svaka lezija kože mora ozbiljno shvatiti. Za potpuno funkcionalno i strukturno sazrevanje kože potrebne su i dve do tri godine.Šta je to pelenski ojed?Pelenski ojed (osip…
Olakšajte prirodni porođaj – Dianatal akušerski gel za lakši porođaj
Trudnice o izboru načina porođaja razmišljaju većinom u drugoj polovini trudnoće, najčešće u trećem trimestru. Predstavićemo vam podršku na porođaju. Informišite se o svim mogućnostima koje mogu olakšati i obezboliti porođaj, skratiti trajanje porođaja, obilazite porodilišta, ukoliko ima tih mogućnosti, gledajte uslove, raspitajte se… Ukoliko ste se opredelili za vaginalni…