Koristi od Vežbanja Trudnica

Koristi od vežbanja trudnica

Odavno je poznato da fizička aktivnost doprinosi očuvanju i unapređenju zdravlja trudnica. Šta se preporučuje tokom cele trudnoće?

Koje su koristi od vežbanja trudnica?

Mere prevencije oboljenja vena u trudnoci 1
Trudnica koja vežba, zadovoljna je sobom, jer zna da radi nešto dobro za svoje zdravlje i zdravlje bebe!

Trudnice mogu i treba da se bave umerenom fizičkom aktivnošću najmanje 30 minuta, po mogućnosti svakog dana.

Aktivnost koja se preporučuje tokom celog trajanja trudnoće je hodanje. Naravno, na odgovarajućem mestu, u odovarajuće vreme i u odgovarajućoj opremi, najbitnije, odgovarajućim intenzitetom.

Ukoliko se lekarskim pregledom utvrdi da je trudnoća normalna i žena zdrava, preporučljivo je da se žena bavi vežbanjem, naravno, individualno doziranim, programiranim i kontrolisanim u skladu sa starošću ploda i opštim stanjem trudnice.

Koja opšta pravila važe za fizičku aktivnost trudnice?

Izbegavati  vežbanje na velikoj nadmorskoj visini ili u toploj, vlažnoj sredini. Treba šetati po za to predviđenim podlogama (zbog opterećenja zglobova nogu), u sportskoj obući (po mogućstvu patike sa vazdušnim umecima koji amortizuju pritisak), sportskoj odeći (odaje toplotu, ali ne prenosi spoljašnju toplotu), sa zaštitnim naočarama i kapom (ako je jako sunce) kao i zaštitom za kožu od UV zračenja. Poželjno je tokom kretanja koristiti i ruke, ili čak poneti neki štap. Ako se vežba u zatvorenom prostoru, neophodno je da ima dobro provetravanje.

Šta trudnica treba da izbegava?

Pored toga, nije preporučljivo bilo šta što povećava pritisak u stomaku, kao što je dizanje tereta, čak i vežbe na leđima, jer težina bebe može da poremeti cirkulaciju krvi. Nisu preporučljiva ni dugotrajna naprezanja i dugotrajno stajanje. U poslednjem trimestru treba izbegavajti nagle pokrete kao što su uvrtanje, skakanje ili trčanje.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
Specijalista medicine sporta i šef Katedre za medicinu sporta Medicinskog fakulteta u Beogradu. Autor je mnogih publikacija i član velikog broja domaćih i stranih udruženja, čiji su predmet interesovanja kardiovaskularne bolesti i njihova prevecija (EACPR, ECS, ERC,BLS). Član je Olimpijskog komiteta Srbije.
Preporučujemo vam...