Kegelove Vežbe za Pripremu za Porođaj

Kegelove Vežbe – Vežbe za jačanje mišića karličnog dna su jako korisne vežbe  i važne za pripremu za porodjaj.

Kegelove vežbe su ustvari i priprema za porođaj

Treba ih raditi svakodnevno. Da bismo tačno utvrdili  gde se nalaze mišići koje treba da jačamo vežbama, najbolje je da sednemo  na stolicu sa stopalima na podu i malo razmaknutim kolenima. Napravićemo pokret kao da pokušavamo da sprečimo  mokrenje –  tako što stežemo  mišiće između rektuma i vagine.

keglelove vezbe za jacanje karlicnog dna

Prva vežba –  sporo stezanje:

Vežbu radimo u sedećem položaju na stolici sa lagano razmaknutim kolenima. Stisnemo  i podignemo mišiće karličnog dna što više možemo, udah i izdah ponavljati deset puta . Opustimo se par sekundi. Vežbu ponovimo 10 puta.

Druga Kegelova vežba – brzo stezanje:

U istom, sedećem položaju, stegnemo  mišiće karličnog dna  i podignemo  što jače i odmah opustimo.Radimo to dosta brzo.  I ovu vežbu uradićemo 10 puta. Udah, izdah ( ubrzano).

Za svo vreme izvodjenja ovih vežbi ne treba stiskati kolena , noge ostaju opuštene i razmaknute. Rade samo zadati mišići.

Dah ne treba zadržavati i da bi se to izbeglo najbolje je brojati na glas-kada god uradite kontrakciju.

Ove vežbe treba raditi svakodnevno nekoliko meseci. Kada dobro ovladate ovim vežbama, možete ih raditi u toku dana više puta tokom raznih aktivnosti ( dok sedite u kolima, čekate semafor, u kancelariji, kada čekate u redu …). Ne možete da preterate sa ovim vežbama.

Priprema za porođaj i yoga

Za razliku od drugih priprema za porođaj, to je složeni pristup vežbama koji pospešuje istezanje, mentalno centriranje i fokusirano disanje. Tako, na primer, istezanje mišića i ligamenata povećava fleksibilnost, te se može očekivati prijatniji porođaj. Vežbe istezanja takođe olakšavaju bolove, naročito u donjim partijama leđa, što je u trudnoći veoma česta pojava. Asane omogućavaju bolju cirkulaciju i smanjuju otoke u telu trudnice.

Vežbama se poboljšava san, smanjuje stres i anksioznost, povećava snaga, elastičnost i izdržljivost mišića koji učestvuju u porođaju. Vežbe takođe smanjuju mučninu, glavobolju i kratak dah. Istraživači ukazuju da se ovim vežbama može smanjiti rizik od prevremenog porođaja i povišenog krvnog pritiska u trudnoći. Od šeste nedelje nakon porođaja, tj. posle perioda babinja, upražnjava se postnatalna joga radi jačanja trbušne muskulature i mišića karličnog dna. Time se omogućava brže vraćanje tela u stanje koje je bilo pre trudnoće.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
Preporučujemo vam...
Rešite se pelenskog ojeda u 2 koraka
Rešite se pelenskog ojeda u 2 koraka
Pelenski ojed bebe je čest problem sa kojim se majke susreću. Koža bebe je osetljiva i nežna, a imunski sistem nezreo, tako da se svaka lezija kože mora ozbiljno shvatiti. Za potpuno funkcionalno i strukturno sazrevanje kože potrebne su i dve do tri godine.Šta je to pelenski ojed?Pelenski ojed (osip…
Olakšajte prirodni porođaj – Dianatal akušerski gel za lakši porođaj
Trudnice o izboru načina porođaja razmišljaju većinom u drugoj polovini trudnoće, najčešće u trećem trimestru. Predstavićemo vam podršku na porođaju. Informišite se o svim mogućnostima koje mogu olakšati i obezboliti porođaj, skratiti trajanje porođaja, obilazite porodilišta, ukoliko ima tih mogućnosti, gledajte uslove, raspitajte se… Ukoliko ste se opredelili za vaginalni…