Raspored Obroka u Trudnoći

Raspored Obroka u Trudnoći

Pravilna ishrana podrazumeva ravnomeran raspored obroka u trudnoći.

Raspored obroka u trudnoći – Koliko obroka dnevno je preporučeno?

Hrana treba da bude raspoređena u tri glavna obroka i dve užine. Doručak se ne sme izostaviti, a preporučuje se jogurt, hleb od celog zrna, bareno jaje, sezosko povrće. Za užinu se savetuje voće.  Za ručak se savetuje supa ili čorba, parče ribe ili mesa, salata od sezonkog povrća, žitarice ili zamena za žitarice kao što je integralni pirinač, špageti, mahunarke. Za popodnevnu užinu voće ili voćni kolač i mleko. Za večeru se savetuje sir ili jogurt, integralni hleb, sezonsko povrće. Dovoljan unos joda obezbediće se redovnim unosom morske ribe i mleka, kao i malom količinom jodirane morske soli.

Raspored Obroka u Trudnoći
Mleko i mlečni proizvodi svakodnevno u ishrani trudnice

Preskakanje obroka i držanje dijeta nije preporučeno u periodu trudnoće, jer nije zdravo ni za bebu ni za buduću majku!

Dijetna vlakna su važna

Trudnice su podložne zatvoru, pa je potrebno povećati unos dijetnih vlakana kojima obiluje mediteranska ishrana. Namirnice bogate dijetnim vlaknima, uključuju pasulj, mekinje, hleb i cerealije od celog zrna, mleveno seme lana, lisnato zeleno povrće, brokoli i sveže voće.

Raspored Obroka u Trudnoći

Ako imam gorušicu?

Pravilo za sve i za trudnice je da izbegavaju masnu i prženu hranu, ali ako imate gorušicu još se savetuje čaj od đumbira, izbegavanje citrusa i paradaiza i sve hrane za koju uočite da vam pravi problem. Kod gorušice možete povećati broj obroka tako što će biti više manjih obroka, što će pomoći već otežanom varenju. Pijte dovoljno vode!

Raspored Obroka u Trudnoći

Trudnica treba da planira ishranu

Trudnica treba da planira ishranu, obzirom da se potrebe za energijom, unosom proteina, masti, ugljenih hidrata, vitamina i minerala menjaju. Trudnoća  je nutritivno jedan od najzahtevnijih perioda u životu žene. Ishrana i nutritivni status pre i tokom trudnoće utiču na ishod trudnoće pa je važno da trudnica od početka bude na optimalnom režimu ishrane, koji će zadovoljiti energetske potrebe, potrebe za  proteinima, ugljenim hidratima, mastima, kao i potrebe za vitaminima i mineralima.

Endokrinolog. Šef Jedinice za ishranu i prevenciju metaboličkih poremećaja Klinike za endokrinologiju KCS. Autor knjiga i publikacija o mediteranskoj ishrani.
Preporučujemo vam...
Kako izgubiti kilograme posle porođaja
10 Pravila kako izgubiti kilograme posle porođaja
Kako izgubiti kilograme posle porođaja, zavisi od više faktora. Prvo, ako ne dojite, onda možete razmišljati o povratku na „staru kilažu“ pre trudnoće, ako dojite onda to nije period za gubljenje kilograma. Sačekajte!Kako izgubiti kilograme posle porođaja?Važna je početna težina i koliko kilograma ste se ugojili tokom trudnoće. Ako pričamo…