Vežbe za Najraniji Uzrast Bebe

Vežbe za Najraniji Uzrast Bebe

Vežbe za najraniji uzrast bebe sjajan su podsticaj psihomotornog razvoja bebe. Da bi to vreme sa bebom bilo kvalitetno provedeno: igrajte se sa bebom, pevušite joj, masirajte je, a ne bi bilo loše uraditi i malo fiskulture. Od prvih dana kad se beba rodi najčešće provodi vreme tako što spava ili jede, mada ne treba zanemariti ni budne trenutke, koji su sa svakim danom sve duži i duži.

Koje vežbe možemo raditi bebi a da su bezbedne za nju?

Ono što uvek možete da uradite, a da budete sigurni da nećete pogrešiti ili naškoditi bebi su vežbe u kojima stimulišete bebine  pokrete ruku ili nogu. Vežbe koje su opisane u nastavku se izvode kada beba leži na leđima, na krevetu ili podlozi za presvlačenje, bitno je da uvek vodite računa o bebinoj sigurnosti.

Vežbe za Najraniji Uzrast Bebe

Jedna od početnih vežbi je ukrštanje ruku ispred bebinih grudi i njihovo širenje

Obuhvatite bebine ruke i nekoliko puta, naizmenično menjajte njihov položaj, koja će biti gore, a koja ispod, a zatim ih obe raširite, možete sve ponoviti nekoliko puta. Što je beba mlađa, obim pokreta će biti manji i obrnuto. Vremenom ćete videti kako se beba raduje svakom vašem brojanju i pokretu.

 

Vežbe za Najraniji Uzrast Bebe

Da bismo podsticali recipročne pokrete – leva ruka, desna noga

Pogotovu kasnije pri hodu i drugim složenijim aktivnostima) naizmenično približavajte levu ruku i desnu nogu, njihovo takozvano ukrštanje, koje ponavljamo 3-4 puta, u ritmu koji bebi prija, a zatim opružamo i menjamo ruku i nogu. Sve ove pokrete možete pratiti brojanjem, pevanjem bebi, radosnim poljupcima u kojima ćete oboje uživati.

 

 

Vežbe za Najraniji Uzrast Bebe

Pokreti kojima vežbamo noge imaju višestruke koristi, a posebno su važni za razvoj kukova

Preporučuje se da se obe noge istovremeno saviju ka stomaku, a onda lagano, bez forsiranja vrate nazad. Savijte bebine noge, obe, istovremeno ka stomaku, a zatim ih raširite koliko možete spolja, u polukrug, završite vežbu opružanjem nogu. Možete ponoviti nekoliko puta, koliko vidite da bebi prija. Ponekad će se desiti da primetite da noge ne možete da simetrično da pomerate, kao da negde više koči. Tada bi trebalo više obratiti pažnju na tu nogu koja ima manji obim pokreta. U svakom slučaju, ako vam je nešto sumnjivo, uvek možete da se obratite pedijatru.

 

Vežbe za Najraniji Uzrast Bebe

Važna je vaša želja da podstičete bebin zdrav motorni razvoj, njen napredak u različitim položajima, na stomaku, leđima i boku, kao i kasnije sedenje, stajanje i hod, ali i da pratite bebin ritam.

Kada vodite bebu kod pedijatra, i lekar uhvati bebu za ručice i podiže je gore do sedećeg položaja, to je test kojim se proveravaju bebini mišići, držanje glave, tonus mišića. To nije vežba koju trebate da radite svaki dan kod kuće, da bi dete što pre naučilo da sedi. Ne treba forsirati dete ni u sedenju ni kasnije u stajanju i hodu. Svako dete ima svoj ritam, samo ga treba pratiti.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
Dipl. fizioterapeut Svoj rad je usmerila na edukaciju roditelja u školama roditeljstva, on line predavanjima za roditelje i na drugim mestima okupljanja roditelja male dece.
Preporučujemo vam...
Opadanje kose zbog Corona virusa
Opadanje Kose i Corona Virus
Svakim danom se broj ranih i kasnih simptoma Corona virusa povećava, između ostalog Corona virus zahvata i kožu i kosu.Opadanje kose zbog Corona virusa  je učestalo?Značajno, difuzno opadanje kose nakon infekcije Corona virusom se beleži kod oko 30% pacijenata, to su uglavnom pacijenti koji su razvili srednje tešku i tešku…