Namirnice u Makrobiotičkoj Ishrani

Namirnice u Makrobiotičkoj Ishrani

Namirnice u makrobiotičkoj ishrani su važne, koje namirnice preporučuje makrobiotička dijeta (izbor načina ishrane) a koje treba izbegavati. Evo kratkog prikaza “poželjne” i “nepoželjne” hrane.

Namirnice u Makrobiotičkoj Ishrani

Namirnice u makrobiotičkoj ishrani koje su dobrodošle

  • Sve vrste svežeg povrća, naročito rotkvice, kuvano ili sveže lisnato povrće kao što su kupus, pečurke, luk, praziluk, brokoli, šargarepa, repa, razne vrste zeleniša, potočarka i karfiola, pečurke… osim dole navedenog “nepoželjnog” povrća
  • Sveže bilje, uključujući đumbir, klice, beli luk, itd., takođe soja sos, tamari sos, riblji sos, sirup od braon pirinča
  • Morsko povrće (morske trave) alge (laminarija, vakame, nori)
  • Pasulj i mahunarke, tofu, tempeh, pasulj azuki,sočivo, crni pasulj, leblebije, soja, naut
  • Orašasti plodovi i semena, uključujući susam, bundeve, badem i indijski orah
  • Neobrađene žitarice – to uključuje sve vrste riže (posebno smeđe), proso, ječam, heljdu, spelta, kinoa, raž, zob i organski gajeni kukuruz
  • Rezanci smeđeg pirinča, od heljde i drugih žitarica
  • Miso ili fermentisani sojini začin (i miso supa)
  • Nerafinisana ulja semenki sezama ili bundeve
  • Čaj – zeleni, crni, jasmin, beli, banča, maslačak, biljni itd.
  • Med, malteks, urma kao zaslađivači, pirinčani slad, prirodne arome
  • Morska so a kao začin  gomašio ( dobija se mlevenjem 12 delova pečenog susama I jednog dela morske soli)
  • Sojino mleko, mleko od riže, bademovo mleko
  • Riba i morski plodovi najviše 3 puta nedeljno
  • Voće se jede sušeno ili sveže , pretežno sa područja (lokalno) kada mu je sezona, izbegava se tropsko voće na ovom podneblju.

Namirnice u Makrobiotičkoj Ishrani

Ulja u makrobiotičkoj ishrani

Zbog optimalnog unosa “dobrih masti”, trebalo bi koristiti više vrsta devičanskih ili  hladnoceđenih ulja za začinjavanje salata. Ulje iz repice ili pšeničnih klica, kao i sojino i orahovo ulje, obezbeđuju omega 3 masne kiseline, suncokretovo ulje ili ulje od kikirikija – omega 6, a maslinovo – mononezasićene masne kiseline. Za pečenje ili kuvanje namirnica koristite suncokretovo ili maslinovo ulje, mešavine ulja siromašnih zasićenim mastima ili kukuruzno ulje za blago dinstanje.

Namirnice u Makrobiotičkoj Ishrani

Hrana koju treba izbegavati u makrobiotičkoj dijeti

  • Prerađena hrana
  • Mlečni proizvodi
  • Meso
  • Jaja
  • Rafinisani šećer i zaslađivači
  • Čokolada ili proizvodi od kakaa
  • Većinu voća, pogotovu tropska
  • Kafa
  • Jaki ili ljuti začini
  • Odredjeno povrće: Ovo uključuje tamno obojena povrća, kao što je  plavi patlidžan, krompir i paprika.
Biotehnolog Na katedri za Biohemijsko inženjerstvo i biotehnologiju Tehnološko-metalurškog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Učestvuje na stručnim skupovima i aktivna je na polju estetike i anti-aging medicine.
Preporučujemo vam...
Nutritivni kvasac
Nutritivni kvasac, šta sadrži i kako se koristi?
Nutritivni kvasac je zbog svojih nutritivnih benefita i bogatstva vitamina B12 postao sve više popularan. Sve češće je zastupljen u ishrani svih populacionih grupa (trudnice, deca, mame u periodu oporavka od porođaja…). Posebno je dragocen u veganskoj i vegeterijanskoj ishrani. Koje su zdravstvene prednosti korišćenja nutritivnog kvasca a kada treba…
Dete tokom razvoda roditelja
Dete tokom razvoda roditelja – 2 Najvažnija koraka
Dete tokom razvoda roditelja prolazi značajnu promenu u životu. Roditelsjki savez je nastao nakon partnerskog saveza, kao plod partnerskog saveza ili kao ishod istog. Šta nam u stvari to govori? Sve što karakteriše partnerski savez boji i roditeljski. Opšte poznato je da kvalitetni partnerski odnosi uveliko doprinose dobrobiti dece u…