Indijski orah i recepti za puter i namaze od indijskog oraha

indijski orah

Ukusni i zdrav indijski orah, na listi je zdrave i preporučene hrane i listi 20 Top namirnica.

Prava zdrava hrana, indijski orah?

Sjajnog je sastava, ali oprez sa količinom zbog energetske vrednosti! Slatkastog  je i prijemčivog ukusa, pa mu je teško odoleti – kada krenete da ga jedete kao grickalicu teško se umerite na dva tri komada! Ovaj preukusni orašasti plod ima veliku moć da snižava holesterol, krvni pritisak pa i rizik od nastanka kamena u žuči! Značajan je za zdravlje srca i kardiovaskularnog sistema, za zdravlje mišića, kostiju i očiju. Takođe, ima antiseptička i antibakterijska svojstva, koriste se kod prehlade ili bakterijskih infekcija.

Svakako je preporučen trudnicama ali i svim pobornicima zdrave ishrane. Jezgro je kalorično jer sadrži dosta ulja (47%), u kojima se nalaze mononezasićene masne kiseline. Bogat je biološki vrednijim proteinima (oko 21%), a izvor je vitamina E i folne kiseline. Prema sadržaju vitamina E (snažnog antioksidansa) nalazi se na petom mestu (seme suncokreta, orah, badem, lešnik, indijski orah), jer 100 g sadrži 21 mg vitamina E .

Šta sadrži indijski orah?

Sadrži elaginsku kiselinu koja se takođe smatra antioksidantom u prevenciji karcinoma, a štiti arterije od lošeg holesterola, kao i prisutni glutation. Od mineralnih materija sadrži magnezijum, kalijum, kalcijum, manje količine selena. Svakako je preporučen trudnicama ali i svim pobornicima zdrave ishrane. Jezgro je kalorično jer sadrži dosta ulja (47%), u kojima se nalaze mononezasićene masne kiseline. Bogat je biološki vrednijim proteinima (oko 21%), a izvor je vitamina E i folne kiseline. Prema sadržaju vitamina E (snažnog antioksidansa) nalazi se na petom mestu (seme suncokreta, orah, badem, lešnik, indijski orah), jer 100 g sadrži 21 mg vitamina E .

Vaša koža i kosa će početi da sijaju!

Redovnim uzimanjem preporučene količine (oko 30 grama) indijskog oraha, koji je odličan izvor bakra i antioksidanata, učinićete da poboljšate strukturu i kvalitet kose i kože. Bakar udružen sa drugim enzimima, proizvodi  kolagen koji je odgovoran za povećanje elastičnosti vaše kože i vaša  kosa  će biti sjajna i jaka i pružiće joj svilenkasto glatku teksturu.

Svakako je preporučen trudnicama ali i svim pobornicima zdrave ishrane. Jezgro je kalorično jer sadrži dosta ulja (47%), u kojima se nalaze mononezasićene masne kiseline. Bogat je biološki vrednijim proteinima (oko 21%), a izvor je vitamina E i folne kiseline. Prema sadržaju vitamina E (snažnog antioksidansa) nalazi se na petom mestu (seme suncokreta, orah, badem, lešnik, indijski orah), jer 100 g sadrži 21 mg vitamina E .

 

Indijki orah na tržištu 

Na našem tržištu se prodaje pečeni indijski orah, može biti i  posoljen, pa preporučujemo da to proverite na deklaraciji. Prodaje se isključivo bez  ljuske koja je inače otrovna.

Kako se koristi?

Indijski orah je sjajna grickalica, ali osim itoga ma široku i raznoliku primenu. Od indijskog oraha proizvodi se puter, sir, kao dodatak u umacima…

Koliko indijskih oraha je preporučeno dnevno pojesti?

Ne biste trebali koristiti blagotvornu dozu u ishrani više od trideset a najviše pedeset grama. Veće količine indijskog oraha mogu dovesti do alergijskih reakcija (osip, svrab, otok…) i dovesti do alergije na indijski orah i druge orašaste plodove.

indijski orah

Recept za puter od indijskog oraha, slani i slatki namaz

Puter od indijskog oraha

Potrebno je potopiti indijski orah u vodu (da odstoji 4-5 sati). Procediti od vode i dobro prosušiti a potom staviti u blender. Dodajte morsku so. Nije potrebno da dodajete bilo koje ulje jer indijski orah ima visoki sadržaj masti (ulja). Miksati oko 15 minuta. Puter čuvajte u staklenoj ili keramičkoj posudi, zatvoren i u frižideru.

indijski orah

Slatki namaz od indijskog oraha

Potrebno je potopiti indijski orah u vodu (da odstoji 4-5 sati). Procediti od vode i dobro prosušiti a potom staviti u blender. U blender staviti i urme (na 250 g indijskog oraha 15 urmi). Sve dobro izblendirati i upakovati u staklenu ili keramičku posudu sa zatvaračem. Čuvati u frižideru.

indijski orah

Slani namaz sa indijskim orahom i avokadom

Potrebno je potopiti indijski orah u vodu (da odstoji 4-5 sati). Procediti od vode i dobro prosušiti a potom staviti u blender. U blender dodati beli luk u prahu (po ukusu), morsku so, avokado, (na 200g.indijskog oraha 1 avokado), sok od 1 limuna i pola vezice peršuna. Dobro izblendati i odložiti u staklenu posudu sa poklopcem. Čuvati u frižideru.

indijski orah 2 1

Slani namaz od indijskog oraha i sušenog paradajza

Potrebno je potopiti indijski orah u vodu (da odstoji 4-5 sati). Procediti od vode i dobro prosušiti a potom staviti u blender. U blender dodati beli luk u prahu (po ukusu), morsku so, sušeni paradajz, vrlo malo vode. Dobro izblendati i odložiti u staklenu posudu sa poklopcem. Čuvati u frižideru.

Dipl.ing. tehnologije. Profesor VMŠ Beograd, autor brojnih udžbenika za nutricioniste i dijetetičare, predavač na stručnim skupovima.
Preporučujemo vam...
mama koja pravi Tihe knjige
Tamara Jeremić, kreativna mama koja pravi Tihe knjige
Naša kreativna mama koja pravi Tihe knjige, po struci je diplomirani ekonomista EKOF-a. Kreativac, i vlasnica jednog malog biznisa po imenu Kreativna Iglica.Mama koja pravi Tihe knjigeMožda će i vama biti inspiracija Tamara Jeremić? Možda i vi oslušnete svoje skrivene talente? I dopustite im da vas pokrenu i promene život.…