Cink – Potrebe u Trudnoći

0

U trudnoći su potrebe za ovim esencijalnim mikronutrijentom uvećane sa 7 na 11mg, odnosno u periodu dojenja na 12 mg na dan.

Trudnice vegeterijanke i trudnice koje u ishrani ne unose meso treba da koriste preparate cinka kao suplement ishrani.Cink je jedan od ključnih  minerala  u trudnoći, od suštinske važnosti za pravilan rast i razvoj u fetusa. Adekvatan unos cinka,  smanjuje rizik za prevremeni porođaj.

U pravilnoj ishrani, svima je neophodan svakodnevni unos potrebne količine cinka, obzirom da organizam ne pravi rezerve ovog minerala

Zašto je cink posebno važan u trudnoći?

  • Cink je neophodan za gradivne ćelije vaše bebe i DNK, deobu ćelija i rast tkiva, pa je unos adekvatne količine cinka od suštinskog značaja.
  • Nedostatak cinka u toku trudnoće dovodi se u vezu sa spontanim pobačajima, prevremenim ili prolongiranim porođajem. Nedostatak cinka u organizmu dovodi i do problema emotivne prirode.

 

Važan je i za lepotu!

Cink je važan i za lepu kožu, kosu, zdrave nokte…

Kako dolazi do nedostatka cinka?

Do nedostatka cinka može doći, pored neadekvatne ishrane, i ukoliko postoje zdravstveni problemi (problemi sa crevima, dugotrajne dijareje ili pak gubitak cinka putem mokraće, kao u slučaju dijabetesa, bubrežnih oboljenja).

U kojim namirnicama ima cinka?

Meso (najviše cinka sadrži crveno meso, piletina i ćureće meso), žumance, ribe i ljuskari (najviše u lososu i ribama hladnih mora i morskim plodovima), orašasti plodovi (badem, kikiriki, pinjole, indijski orah). Semenke bundeve sadrže značajne količine cinka.

Cerealije su odličan izvor cinka (mekinje, žitarice od celog zrna, one takođe sadrže fitainsku kiselinu koja vezuje cink i na taj način smanjuje njegovu iskoristljivost, pa se nemojte oslanjati samo na žitarice kao namirnice koje sadrže cink).

Trudnoća je nutritivno jedan od najzahtevnijih perioda u životu žene. Ishrana i nutritivni status pre i tokom trudnoće utiču na ishod trudnoće pa je važno da trudnica od početka bude na optimalnom režimu ishrane, koji će zadovoljiti energetske potrebe, potrebe za  proteinima, ugljenim hidratima, mastima, kao i potrebe za vitaminima i mineralima.

Share.

About Author

Comments are closed.