Vitamin D od rođenja do 3. godine deteta

Vitamin D od rođenja do 3. godine deteta

Vitamin D od rođenja do 3. godine je od posebne važnosti. Vitamin D je liposolubilni vitamin koji je neophodan za regulisanje metabolizma kalcijuma u organizmu. Neophodan je za resorpciju kalcijuma iz digestivnog trakta, ali i za ugradnju kalcijuma u kosti i zube. Važan vitamin još od uzrasta novorođenčete i na dalje u razvoju deteta.

Suplementacija – vitamin D i dete

Kalcijum daje čvrstinu kostima, ali je važan i za normalno funkcionisanje skoro svih organa, a naročito srca, mišića, nerava.

Kod odojčadi koje su na ishrani majčinim mlekom zbog slabog prelaska vitamina D iz majčinih rezervi u mleko, a u cilju prevencije rahitisa, preporučuje se suplementacija odojčadi vitaminom D u dozi od 10 mikrograma i to od 15. dana života pa sve do navršenih godinu dana.

Deficit vitamina D se često sreće kod trudnica i žena koje doje, a naročito kod žena na restriktivnom režimu ishrane kao što je veganski način ishrane, i kod onih žena sa ograničenom izloženosti UV zracima. Prelazak vitamin D iz majke u mleko je veoma slabo zbog čega se, u cilju prevencije rahitisa kod odojčadi, preporučuje suplementacija odojčadi vitaminom D.

Neki pedijatri će preporučiti suplementaciju vitaminom D i nakon ovog perioda, najčešće tokom zimskih meseci, ali i tokom cele druge i treće godine života.

Vitamin D

Imunitet i vitamin D

Većina ćelija imunog sistema ima receptor za vitamin D i mogu da pravilno sprovode svoju funkciju ukoliko ga ima u dovoljnoj količini u organizmu. Sa druge strane, snižen nivo ovog vitamina dovodi do razvoja infekcija, autoimunih ili malignih bolesti. Zato se većina pedijatra slaže da njegovu primenu treba produžiti do druge godine.  Sa eventualnim pauzama u letnjim mesecima. Preporučena doza vitamina D kod beba je 400 IJ, samostalno ili u kombinaciji sa vitaminom K  prva tri meseca života bebe.

Najzabavniji Video Klipovi Moja Beba Moje Dete (22)

Namirnice najbolji izvori vitamina D za decu

Za vitamin D najbolji izvor su: ulje jetre riba, punomasni mlečni proizvodi, masne ribe (losos, tuna, sardina), kao i proizvodi obogaćeni vitaminom D (mleko).

Riba na trpezi

Mišićno tkivo ribe sadrži i prirodne akntioksidanse, kao što je tokoferol (vitamin E). Riblja jetra, iz koje se dobija riblje ulje, sadrži značaje količine vitamina A i D i smatra se prirodnim koncentratom ovih vitamina. U mesu ribe prisutne su i značajne količine vitamina B grupe.

Sa uvodjenjem nemlečne hrane, deca treba da imaju raznovrsnu i adekvatnu ishranu.

Bromatolog Radi na katedri za ishranu i hemiju hrane Univerziteta u Beogradu – Farmaceutski fakultet. Objavila je kao autor ili koautor više stručnih i naučnih radova u domaćim i stranim časopisima.
Preporučujemo vam...
Kako izgubiti kilograme posle porođaja
10 Pravila kako izgubiti kilograme posle porođaja
Kako izgubiti kilograme posle porođaja, zavisi od više faktora. Prvo, ako ne dojite, onda možete razmišljati o povratku na „staru kilažu“ pre trudnoće, ako dojite onda to nije period za gubljenje kilograma. Sačekajte!Kako izgubiti kilograme posle porođaja?Važna je početna težina i koliko kilograma ste se ugojili tokom trudnoće. Ako pričamo…