Zaljubljivanje u Predškolskom Uzrastu

Zaljubljivanje dece u predškolskom uzrastu

Zaljubljivanje u predškolskom uzrastu, i da li se predškolsko dete može zaljubiti?  Da, na način kako one razume to stanje – biti sa nekim blizak, pun razumevanja i privrženosti, usmeren na odnos, računati na drugog, osećati jaku simaptiju ka drugome.

Zaljubljivanje u predškolskom uzrastu ili nešto više?

Kada definišemo zaljubljenost u svetu odraslh, onda bi dečja stanja za koja kažemo- dete nam se zaljubilo, više nalikovala onom stanju kada kažemo u svetu odraslih da nekoga počinjemo da volimo.

Zaljubljivanje dece u vrtiću
“ Da li ti se neko sviđa u vrtiću“? Često pitaju roditelji…

Roditelji često pitaju malu decu o simpatijama u vrtiću?

Često se čuje pitanje od strane roditelja ili drugih odraslih upućeno detetu“ Da li ti se neko sviđa u vrtiću“? Ili, „Da li si se zaljubio/la“? Dečiji svet emocija je u nastajanju, ali je bogat. Sa druge strane, uglavnom, deca ne razlikuju i ne imenuju svoje emocije. U njihovom svetu sve prema čemu imaju izraženu simpatiju pokazuju bliskost, a simpatiju pokazuju prema izvorima dobrote, razumevanja, sigurnosti, pozitivnih podsticaja. Tada će dete reći, jezikom odraslih, kada oseti veoma izraženu simpatiju „Ja sam se zaljubio/la“. Često tu rečenicu upute roditeljima ili drugim odraslima sa kim imaju nežne i bliske odnose, odnose razumevanja i pozitivnog uticaja. Roditelji ovu izjavu ljubavi mogu „čitati“, tj.razumeti u smislu da dete oseća jake emocije, prijatne, pozitivne, da se oseća ispunjeno i da dešifruje to stanje u odnosu na naše ponuđene odgovore koje je susretalo u svom iskustvu.

Dete od 4-5 godina sve više prepoznaje značaj vršnjaka u svom životu?

Kada dete prepoznaje na ovaj način svoj odnos da  vršnjakom, devojčicom ili dečakom, ono će i tada isto izjaviti- da se zaljubilo. Dete od 4/5 godine sve više prepoznaje značaj vršnjaka u svom zivotu, u svom svetu igre, oni mu postaju važni. Kada dete u grupi vršnjaka prepozna odnos sa sličnim kvalitetima kao što ga je prepoznavalo donedavno sa svojim roditeljima ili drugim odraslima, ono tumači svoja emocionalna stanja na isti način. Dete će graditi privržen, blizak, razumevajući odnos sa svojim vršnjakom, računaće da mu taj odnos pripada i ulagaće sebe u taj odnos kroz svet igre i u realnim životnim situacijama. Pokazivaće tugu i nedostajanje ako se odnos ne nastavlja u istom smeru, ako izbiju konflikti, ako se prekine.

Zaljubljivanje u vrtiću
Deca se pronalaze po svom snezibilitetu u dečjem svetu

Deca se pronalaze po svom snezibilitetu u dečjem svetu

U vrtićima često možemo videti dvoje dece koje su nerazdvojni u igri i u drugim dnevnim aktivnostima, koji slede jedno drugo, koji se rastuže kada drugo dete ne dođe u vrtić, koje odbija da ide u vrtić kada je drugo dete bolesno. Deca se pronalaze po svom snezibilitetu u dečjem svetu, prenose svoja iskustva na nove odnose, proširuju ih, grade svoje nove, nezavisne svetove u malim koracima. Roditelji i drugi odrasli treba da pokažu uvažavanje prema tome, da podrže dečja nastojanja u tom smeru.

Važno je dati detetu slobodu

Kako se dete oseća možemo pitati samo dete, važno je da ne nudimo detetu rešenja, nazive stanja iz sveta odraslih. Sa detetom možemo podeliti svoje emocije i pomoći mu da prepozna svoja emocionalna stanja, a kako će ih nazvati važno je prepustiti to detetu. Na nama je da mu proširujemo iskustva i dovoljno osluškujemo s pozicije  potreba i htenja, interesovanja i zapitanosti.

Zaljubljivanje u vrtiću?
Dete od 4-5 godina sve više prepoznaje značaj vršnjaka u svom životu

Naša briga je da budemo dobri modeli, vredni dečje imitacije

Deca gledaju u nas, privržena su nam, veoma im je važno da ih pohvalimo, da smo zadovoljni sa njima. Svakodnevno se ogledaju u našim postupcima, rečima, emocijama. Roditelji i bliski odrasli imaju veoma veliki uticaj na malu decu, mi smo im modeli za učenje različitih ponašanja

Psiholog/pedagog, psiholoski savetnik. Bavi se savetodavnim radom sa roditeljima dece do 7 godina, objavila i na stručnim skupovima predstavila značajan broj stručnih radova u vezi sa razvojem predškolske dece. Osnivač i predavač i art terapeut u Integrativnoj školi fraktala „Iskon“.
Preporučujemo vam...
Dete sve razume ali ne govori
Dete sve razume ali ne govori?
Dete sve razume ali ne govori, ne tako retko možemo čuti od roditelja. Može li ova tvrdnja da bude tačna? Dete sve razume ali ne govori – Kada će dete progovoriti prve reči? Prve reči javljaju se između jedanaestog i trinaestog meseca života deteta. Obično su dvosložne, kratke reči koje…
Kreativna mama Lea Lilić
Kreativna mama Lea Lilić autorka knjige Prvi bebin meni
Kreativna mama Lea Lilić je diplomirani menadžer bezbednosti. Majka je trogodišnje ćerke Maše i supruga gospodina Darka. Kreativna mama Lea Lilić Lea je autor knjige koja je nedavno izašla iz štampe – Prvi bebin meni. Ovu knjigu plasirala je u elektronskoj formi i od mladih mama je više nego prihvaćena.…