Zašto treba upisati dete u školu plivanja (3-7 godina)?

Zašto treba upisati dete u školu plivanja

Upisati dete u školu plivanja još kao malo je sjajna stvar! Najbolje je kada se plivanje nauči u detinjstvu od stručnog lica, i kada se deca, još dok su sasvim mala naviknu na blagotvorno dejstvo vode.

Zašto je važno upisati dete u školu plivanja?

Plivanje je sjajan podsticaj psihomotornog razvoja i socijalnih veština… Brojne su koristi od plivanja za decu. Pored sjajnog fizičkog razvoja, plivanje utiče i na psihu deteta, pomaže u prevazilaženju stidljivosti, nesigurnosti i strahova, poboljšava komunikaciju i ubrzava socijalizaciju.

Zašto treba upisati dete u školu plivanja
Zdrava aktivnost i veština za ceo život

Kada dete počinje da pliva samostalno?

Mališani su tek od treće godine sposobni da plivaju samostalno, ali je najvažnije da nemaju strah od vode. Zbog toga je najveća greška roditelja kada  dete teraju u vodu protiv njegove volje, kada ga gurnu ili bace u bazen verujući da će se tako osloboditi straha i tako postignu – suprotan efekat a možda i traumu za ceo život.

Za decu uzrasta do tri-četiri godine,  obuka plivanja se  i dalje sprovodi u prisustvu jednog od roditelja u bazenu, dete se navikava na nepoznatu osobu, odnosno trenera a roditelj odlično ume da prepozna sve reakcije deteta.  Od četvrte godine ka petoj, dete samostalno sa trenerom i njegovim pomoćnicima uči plivanje.

Prvo – bezbednost!

Prvo se deca uče osnovi bezbednosti na bazenu i u vodi, pravila ponašanja pre, za vreme i posle treninga. Takodje na početku je i čas upoznavanja –  malo testiranje, gde stručni treneri na osnovu nekoliko parametara procene kako dete reaguje na trening, trenere i zadatke koje mu postavlju i na osnovu toga dete bude rasporedjeno u odgovarajuću grupicu i dobija svog trenera.

Zašto treba upisati dete u školu plivanja
Pravilno plivanje i disanje dok se pliva najbolje je naučiti od instruktora obučenog za rad sa decom

Prvi deo treninga

Predvidjen je za oslobadjanje u vodi, za vežbice plutanja i gnjurenja, a  zatim se prelazi na vežbice kretanja kroz vodu. Trening se završava skokovima ili igricama po izboru. U ovom uzrastu važno je da su deca pod stalnim nadzorom nekoliko trenera a da se  radi u manjim grupicama do četvoro  petoro  dece na jednog trenera.

U uzrastu od 4 do 7 godina

Roditelji ne prisustvuju treningu, tj ne nalaze se na bazenu za vreme treninga ali je poželjno da su u čekaonici iz koje je moguće posmatrati trening – tj. deca mogu da ostvare vizuelno kontakt i dobiju dodatnu sigurnost.

Dete  samo bez pomoći trenera (samo uz nadzor),  a uz pomoć daske za plivanje kao osnovnog rekvizita,  pliva nogama kraul ili prsno, pokušava da se prvi put samo okrene na ledja, držeći i dasku i trenera u svom vidnom polju. Da bi dete usvojilo osnove pravilnog plivanja potreban je kontinuitet u radu sa njim.

Za trening je potrebno poneti: kupaći kostim, naočare za plivanje, kapicu, papuče i peškir.

Veština koja za ceo život!

  • Plivanje sa šlaufima se ne računa u pravo plivanje
  • Dete treba da se oseća bezbedno i da zavoli boravak u vodi, nespremnost deteta da uroni lice u vodu ukazuje na strah i neprihvatanje zato je potrebno strpljenje i profesionalni pristup
  • Dete može pokušavati da pravilno pliva, ali tek sa dobrim usmerenjima – trenerom ili obučenom osobom, će u tome i zaista uspeti
  • Dete ne treba da drži zatvorena usta dok je u bazenu (što roditelji često savetuju deci), da se ne bi „nagutalo vode“, uz trenera će se osećati opušteno i sigurno neće naškoditi ako i proguta neku malu kočičinu bazenske vode
  • Deca koja plivaju samo leti, često do naredne sezone naučeno zaboravljaju, čak i mlađi školarci. Zato strpljivo i polako, sve ispočetka!

Posle plivanja, u prelaznim periodima jesen ka zimi, zima ka proleću i zimi, poželjno je da  dete, ostane u zatvorenom prostoru, koji svaki klub koji organizuje plivanje ima, bar 30 minuta pre izlaska napolje.

Master defektolog, somatoped. Radi u Beogradu u D.Z. Stari Grad od 1997. godine kao master defektolog-somatoped. Pohađala stručne edukacije i ima sertifikate: Opšta i specifična reedukacija psihomotorike-prevencija i tretman poremećaja motorike, govora, emocija i saznajnih funkcija u detinjstvu; Biological treatments for autism and ADHD; Rana dijagnostika i stimulativni rad sa riziko decom u prvoj godini zivota; Neurokineziološki razvoj deteta do godinu dana i brojne druge.
Preporučujemo vam...
Kinoa i amarant u ishrani beba i dece
Kinoa i Amarant u ishrani beba i dece
Kinoa i amarant u ishrani beba i dece su sve zastupljenije žitarice. Dobro je držati se tradicije, ali treba biti otvoren i za nove, zdrave i korisne namirnice u ishrani beba, dece i odraslih. Evo i zašto.Kinoa i amarant sve češće na trpeziU budućnosti možemo očekivati da se ove biljke…
Beba u 9. mesecu - Rast i razvoj bebe
Beba u 9. mesecu – Rast i razvoj bebe
Beba u 9. mesecu sve više ulazi u interakciju sa svojim okruženjem, pokazuje radoznalost. Privlače joj pažnju životinje i ljudi, pre svega deca.Rast – Beba u 9. MesecuU trećem tromesečju rast je i dalje intenzivan, ali se polako usporava u odnosu na prvih šest meseci. Tokom ovog perioda dete prosečno dobija…
Beba u 8. mesecu
Beba u 8. mesecu, kako podstaći razvoj?
Beba u 8. mesecu postaje izuzetno vezana za roditelje. Takođe, pokazuje strah od nepoznatog.Beba u 8. mesecu – RastRast bebe je i dalje intenzivan, ali se polako usporava u odnosu na prvih šest meseci. Tokom ovog perioda dete prosečno dobija 15 grama dnevno, tako da je mesečno napredovanje oko 450gr. Rast…