Dete Treba Upisati u Školu Plivanja

Zašto dete treba upisati u školu plivanja- uzrast od 3. do 7. godine

Najbolje je kada se plivanje nauči u detinjstvu od stručnog lica, i kada se deca, još dok su sasvim mala naviknu na blagotvorno dejstvo vode.

Plivanje je sjajan podsticaj psihomotornog razvoja i socijalnih veština… Brojne su koristi od plivanja za decu. Pored sjajnog fizičkog razvoja, plivanje utiče i na psihu deteta, pomaže u prevazilaženju stidljivosti, nesigurnosti i strahova, poboljšava komunikaciju i ubrzava socijalizaciju.

Kada dete počinje da pliva samostalno?

Mališani su tek od treće godine sposobni da plivaju samostalno, ali je najvažnije da nemaju strah od vode. Zbog toga je najveća greška roditelja kada  dete teraju u vodu protiv njegove volje, kada ga gurnu ili bace u bazen verujući da će se tako osloboditi straha i tako postignu – suprotan efekat a možda i traumu za ceo život.

Za decu uzrasta do tri-četiri godine,  obuka plivanja se  i dalje sprovodi u prisustvu jednog od roditelja u bazenu, dete se navikava na nepoznatu osobu, odnosno trenera a roditelj odlično ume da prepozna sve reakcije deteta.  Od četvrte godine ka petoj, dete samostalno sa trenerom i njegovim pomoćnicima uči plivanje.

Zašto dete treba upisati u školu plivanja- uzrast od 3. do 7. godine (1)

Prvo – bezbednost!

Prvo se deca uče osnovi bezbednosti na bazenu i u vodi, pravila ponašanja pre, za vreme i posle treninga. Takodje na početku je i čas upoznavanja –  malo testiranje, gde stručni treneri na osnovu nekoliko parametara procene kako dete reaguje na trening, trenere i zadatke koje mu postavlju i na osnovu toga dete bude rasporedjeno u odgovarajuću grupicu i dobija svog trenera.

Prvi deo treninga

Predvidjen je za oslobadjanje u vodi, za vežbice plutanja i gnjurenja, a  zatim se prelazi na vežbice kretanja kroz vodu. Trening se završava skokovima ili igricama po izboru. U ovom uzrastu važno je da su deca pod stalnim nadzorom nekoliko trenera a da se  radi u manjim grupicama do četvoro  petoro  dece na jednog trenera.

Zašto dete treba upisati u školu plivanja- uzrast od 3. do 7. godine (4)

U uzrastu od 4. prema 7. godini

Roditelji ne prisustvuju treningu, tj ne nalaze se na bazenu za vreme treninga ali je poželjno da su u čekaonici iz koje je moguće posmatrati trening – tj. deca mogu da ostvare vizuelno kontakt i dobiju dodatnu sigurnost.

Dete  samo bez pomoći trenera (samo uz nadzor),  a uz pomoć daske za plivanje kao osnovnog rekvizita,  pliva nogama kraul ili prsno, pokušava da se prvi put samo okrene na ledja, držeći i dasku i trenera u svom vidnom polju. Da bi dete usvojilo osnove pravilnog plivanja potreban je kontinuitet u radu sa njim.

Za trening je potrebno poneti: kupaći kostim, naočare za plivanje, kapicu, papuče i peškir.

Naučiti pravilno plivanje sjajna je veština koja traje za ceo život!

  • Plivanje sa šlaufima se ne računa u pravo plivanje
  • Dete treba da se oseća bezbedno i da zavoli boravak u vodi, nespremnost deteta da uroni lice u vodu ukazuje na strah i neprihvatanje zato je potrebno strpljenje i profesionalni pristup
  • Dete može pokušavati da pravilno pliva, ali tek sa dobrim usmerenjima – trenerom ili obučenom osobom, će u tome i zaista uspeti
  • Dete ne treba da drži zatvorena usta dok je u bazenu (što roditelji često savetuju deci), da se ne bi „nagutalo vode“, uz trenera će se osećati opušteno i sigurno neće naškoditi ako i proguta neku malu kočičinu bazenske vode
  • Deca koja plivaju samo leti, često do naredne sezone naučeno zaboravljaju, čak i mlađi školarci. Zato strpljivo i polako, sve ispočetka!

Posle plivanja, u prelaznim periodima jesen ka zimi, zima ka proleću i zimi, poželjno je da  dete, ostane u zatvorenom prostoru, koji svaki klub koji organizuje plivanje ima, bar 30 minuta pre izlaska napolje.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
Master defektolog, somatoped. Radi u Beogradu u D.Z. Stari Grad od 1997. godine kao master defektolog-somatoped. Pohađala stručne edukacije i ima sertifikate: Opšta i specifična reedukacija psihomotorike-prevencija i tretman poremećaja motorike, govora, emocija i saznajnih funkcija u detinjstvu; Biological treatments for autism and ADHD; Rana dijagnostika i stimulativni rad sa riziko decom u prvoj godini zivota; Neurokineziološki razvoj deteta do godinu dana i brojne druge.
Preporučujemo vam...