Plivanje od 4. meseca do 7 godina – psihomotorni razvoj

Plivanje od 4. meseca do 7 godina - psihomotorni razvoj

Plivanje je zabavno za bebe i  malu decu, a  koristi za pravilan rast, razvoj i zdravlje dece koja plivaju su mnogostruka. Najbolje je kada se plivanje nauči u detinjstvu od stručnog lica, i kada se deca, još dok su sasvim mala naviknu na blagotvorno dejstvo vode.

Plivanje za bebe i decu

Temperatura vode za mališane trebra da bude oko od 28 do 30 stepeni celzijusovih a obuku plivanja poželjno je da vode kvalifikovani treneri obučeni za rad sa decom, jer plivanje je veština za ceo život!

U  metodici obuke plivanja za decu koristiti se  igra, kao sredstvo za prevazilaženje straha, ali se istovremeno  deca uče sportskoj i radnoj disciplini. Kod svakog učenja pa i kod plivanja, treba poštovati individualne karakteristike svakog deteta.

Plivanje za mališane samo tokom leta?

Plivanje nije aktivnost koja treba da se dešava samo tokom leta. Brojni zatvoreni bazeni i vodeni parkovi čine plivanje idealnom rekreacijom tokom cele godine. Sve je više organizovanih obuka  plivanja za različite uzraste dece. Dete koje pliva zimi u bazenu, neće se razboleti ako se pravilno postupa, već će mu imunitet ojačati, imaće bolji tonus mišića, bolji apetit i san, a plivanje će  doneti mnogobrojne blagodeti za psihomotorni i socijalni razvoj.

Plivanje od 4. meseca do 7 godina - psihomotorni razvoj

Zašto je plivanje korisno za dete?

Plivanje je stimulacija  grube motorike kod bebe i deteta. Plivanje poboljšava i osećaj ravnoteže i koordinaciju pokreta ( vestibularna stimulacija) i držanje tela, a preporučuje se i kod blažih i težih deformiteta, kao što su iščašeni kukovi, krive noge, deformiteti grudnog koša, kičmenog stuba i stopala.

Pomaže kod uspostavljanja telesne šeme kod dece, poznavanja delova tela, orijentacije u prostoru, usmeravanje i održavanje pažnje, koncentracije… Preporučena aktivnost za svu decu a posebno za hiperaktivnu decu, decu sa posebnim potrebama (autizam i dr.), decu sa smetnjama u razvoju, sa problemima razvoja govora… Ohrabrite Vaše mališane da savladaju plivanje i zavole boravak u vodi uz igru i zabavu.

Plivanje utiče i na psihu deteta, pomaže u prevazilaženju stidljivosti, nesigurnosti i strahova, poboljšava komunikaciju i ubrzava socijalizaciju…

Neka pravila

  • Plivanje sa šlaufima se ne računa u pravo plivanje
  • Dete treba da se oseća bezbedno i da zavoli boravak u vodi, nespremnost deteta da uroni lice u vodu ukazuje na strah i neprihvatanje zato je potrebno strpljenje i profesionalni pristup
  • Dete može pokušavati da pravilno pliva, ali tek sa dobrim usmerenjima – trenerom ili obučenom osobom, će u tome i zaista uspeti
  • Dete ne treba da drži zatvorena usta dok je u bazenu(što roditelji često savetuju deci), da se ne bi „nagutalo vode“, uz trenera će se osećati opušteno i sigurno neće naškoditi ako i proguta neku malu kočičinu bazenske vode
  • Deca koja plivaju samo leti, često do naredne sezone naučeno zaboravljaju, čak i mlađi školarci. Zato strpljivo i polako, sve ispočetka!

 

Master defektolog, somatoped. Radi u Beogradu u D.Z. Stari Grad od 1997. godine kao master defektolog-somatoped. Pohađala stručne edukacije i ima sertifikate: Opšta i specifična reedukacija psihomotorike-prevencija i tretman poremećaja motorike, govora, emocija i saznajnih funkcija u detinjstvu; Biological treatments for autism and ADHD; Rana dijagnostika i stimulativni rad sa riziko decom u prvoj godini zivota; Neurokineziološki razvoj deteta do godinu dana i brojne druge.
Preporučujemo vam...
Kako izgubiti kilograme posle porođaja
10 Pravila kako izgubiti kilograme posle porođaja
Kako izgubiti kilograme posle porođaja, zavisi od više faktora. Prvo, ako ne dojite, onda možete razmišljati o povratku na „staru kilažu“ pre trudnoće, ako dojite onda to nije period za gubljenje kilograma. Sačekajte!Kako izgubiti kilograme posle porođaja?Važna je početna težina i koliko kilograma ste se ugojili tokom trudnoće. Ako pričamo…