Znaci Koji Ukazuju na Smetnje u Razvoju do 2. Godine

smetnje u razvoju do 2. godine

Znaci koji ukazuju na smetnje u razvoju do 2. godine, pomoći će nam da se blagovremeno obratimo stručnjaku za podršku i pomoć.  Postoje određene sposobnosti koje dete treba da usvoji od 18. meseca do 2. godine i prema njima se prati da li postoji razvojno kašnjenje.

Kako prepoznati kašnjenje u razvoju? – Smetnje u razvoju do 2. godine

Širok je raspon sposobnosti, a svako dete napreduje svojim tempom. Neka deca te sposobnosti i veštine usvoje ranije, a neka kasnije, jer razvoj svakog deteta teče individualno. Deca koja su rođena pre vremena te zahteve uvežbaće nešto kasnije od dece koja su rođena na vreme.

smetnje u razvoju do 2. godine
Važno je što ranije uočiti i potražiti podršku specijaliste

Ako kod deteta primetite neke od znakova razvojnog kašnjenja, navedenih dalje u tekstu, obratite se za savet vašem defektologu.

Znaci kašnjenja u razvoju motorike

  • Ne hoda samostalno, pravilno i stabilno
  • Ne skače na obe noge uz pridržavanje
  • Ne čučne da dohvati igračku
  • Ne hoda uz i niz stepenice sa ili bez pridržavanja
  • Ne pokušava da trči
  • Ne stavlja manju kocku u veću
  • Ne stavlja oblike u odgovarajući ram
  • Ne koristi kašiku
  • Ne savija papir i ne cepka ga
  • Ne drži olovku

Znaci kašnjenja u razvoju inteligencije

  • Ne dovodi predmete u vezu, ne deluje jednim na drugi (ne gura ključ u bravu, ne stavlja novac u novčanik itd.)
  • Ne uklanja i ne premešta prepreke koje ga ometaju u igri
  • Ne spaja predmete po obliku ili boji kada se to od njega zahteva (dve kocke, dve lopte itd.)
  • Ne pronalazi traženu igračku u gomili igračaka na zahtev
  • Ne imenuje 6 delova tela na sebi
smetnje u razvoju do 2. godine
Što ranije se krene sa radom to će rezultati biti bolji

Znaci kašnjenja u razvoju glasovne komunikacije

  • Ne povezuje i ne izgovara više fraza od po dve reči
  • Ne reaguje na jednostavne zahteve (pokaži mi psa, pokaži mi krpu itd.)
  • Ne izgovara nazive predmeta ili slika
  • Ne traži hranu ili piće rečima (daj vode, daj mleko, daj keks itd.)
  • Ne razume jednostavne naloge i ne izvršava zahteve (donesi flašicu, zatvori fioku, daj loptu itd.)
  • Ne upotrebljava jednostavne prideve (daj malu loptu, uzmi drugu bebu itd.)
  • Ne odgovara na pitanja (kako se zoveš, kako laje pas, kako mjauče maca itd.)

Znaci kašnjenja u emocionalnom razvoju i socijalizaciji

  • Ne izražava ljubomoru, tvrdoglavost i ne inati se
  • Ne pokazuje saosećajnost (ne raduje se drugima, ne rastuži se sa drugima, naročito kada je u pitanju majka)
  • Ne takmiči se sa vršnjacima u igri (ko će pre, ko će više)
  • Ne insistira na samostalnosti pri hranjenju, ne pije samo iz šoljice, ne jede samo kašikom)
Radi u Beogradu u D.Z. Stari Grad od 1997. godine kao master defektolog-somatoped. Pohađala stručne edukacije i ima sertifikate: Opšta i specifična reedukacija psihomotorike-prevencija i tretman poremećaja motorike, govora, emocija i saznajnih funkcija u detinjstvu; Biological treatments for autism and ADHD; Rana dijagnostika i stimulativni rad sa riziko decom u prvoj godini zivota; Neurokineziološki razvoj deteta do godinu dana i brojne druge.
Preporučujemo vam...
Prirodno lečenje ureaplazme
Prirodno lečenje ureaplazme je preporučeno pored antibiotika
Zašto je prirodno lečenje ureaplazme preporučeno pored antibiotika? Upotreba antibiotika je neophodna. Ali poželjno je u lečenju vaginalnih bakterijskih infekcija uključiti i prirodne preparate na biljnoj bazi. Prirodno lečenje ureaplazme Koja je uloga eteričnih ulјa aromatičnih bilјaka sa antibakterijskim, antifungalnim, antivirusnim i citotoksičnim svojstvima? Vaša terapija kod prirodnog lečenja ureaplazme…