Znaci Koji Ukazuju na Smetnje u Razvoju do 2. Godine

Znaci Koji Ukazuju na Smetnje u Razvoju do 2. Godine

Znaci koji ukazuju na smetnje u razvoju do 2. godine, pomoći će nam da se blagovremeno obratimo stručnjaku za podršku i pomoć.  Postoje određene sposobnosti koje dete treba da usvoji od 18. meseca do 2. godine i prema njima se prati da li postoji razvojno kašnjenje.

Znaci Koji Ukazuju na Smetnje u Razvoju od 18. Meseca do 2. Godine

Kako prepoznati kašnjenje u razvoju?

Širok je raspon sposobnosti, a svako dete napreduje svojim tempom. Neka deca te sposobnosti i veštine usvoje ranije, a neka kasnije, jer razvoj svakog deteta teče individualno. Deca koja su rođena pre vremena te zahteve uvežbaće nešto kasnije od dece koja su rođena na vreme.

Ako kod deteta primetite neke od znakova razvojnog kašnjenja, navedenih dalje u tekstu, obratite se za savet vašem defektologu.

Znaci kašnjenja u razvoju motorike

  • Ne hoda samostalno, pravilno i stabilno
  • Ne skače na obe noge uz pridržavanje
  • Ne čučne da dohvati igračku
  • Ne hoda uz i niz stepenice sa ili bez pridržavanja
  • Ne pokušava da trči
  • Ne stavlja manju kocku u veću
  • Ne stavlja oblike u odgovarajući ram
  • Ne koristi kašiku
  • Ne savija papir i ne cepka ga
  • Ne drži olovku

Znaci kašnjenja u razvoju inteligencije

  • Ne dovodi predmete u vezu, ne deluje jednim na drugi (ne gura ključ u bravu, ne stavlja novac u novčanik itd.)
  • Ne uklanja i ne premešta prepreke koje ga ometaju u igri
  • Ne spaja predmete po obliku ili boji kada se to od njega zahteva (dve kocke, dve lopte itd.)
  • Ne pronalazi traženu igračku u gomili igračaka na zahtev
  • Ne imenuje 6 delova tela na sebi

Znaci kašnjenja u razvoju glasovne komunikacije

  • Ne povezuje i ne izgovara više fraza od po dve reči
  • Ne reaguje na jednostavne zahteve (pokaži mi psa, pokaži mi krpu itd.)
  • Ne izgovara nazive predmeta ili slika
  • Ne traži hranu ili piće rečima (daj vode, daj mleko, daj keks itd.)
  • Ne razume jednostavne naloge i ne izvršava zahteve (donesi flašicu, zatvori fioku, daj loptu itd.)
  • Ne upotrebljava jednostavne prideve (daj malu loptu, uzmi drugu bebu itd.)
  • Ne odgovara na pitanja (kako se zoveš, kako laje pas, kako mjauče maca itd.)

Znaci kašnjenja u emocionalnom razvoju i socijalizaciji

  • Ne izražava ljubomoru, tvrdoglavost i ne inati se
  • Ne pokazuje saosećajnost (ne raduje se drugima, ne rastuži se sa drugima, naročito kada je u pitanju majka)
  • Ne takmiči se sa vršnjacima u igri (ko će pre, ko će više)
  • Ne insistira na samostalnosti pri hranjenju, ne pije samo iz šoljice, ne jede samo kašikom)
Master defektolog, somatoped. Radi u Beogradu u D.Z. Stari Grad od 1997. godine kao master defektolog-somatoped. Pohađala stručne edukacije i ima sertifikate: Opšta i specifična reedukacija psihomotorike-prevencija i tretman poremećaja motorike, govora, emocija i saznajnih funkcija u detinjstvu; Biological treatments for autism and ADHD; Rana dijagnostika i stimulativni rad sa riziko decom u prvoj godini zivota; Neurokineziološki razvoj deteta do godinu dana i brojne druge.
Preporučujemo vam...
zimnica za bebe i decu
Kako se priprema zimnica za bebe i decu i 3 recepta
Zimnica za bebe i decu? Da, veliki broj mama se odlučuje da za svoje mališane pripremi zimnicu od domaćih proizvoda. Mame se trude da nabave organske plodove i pripreme zimnicu na što zdraviji način.Zimnica za bebe i decuLeto i jesen su godišnja doba kada je raznovrsnost i dostupnost voća i…
Pravilno izbalansirana ishrana za decu
Pravilno izbalansirana ishrana za decu
Pravilno izbalansirana ishrana za decu doprineće optimalanom psihofizičkičkom razvoju. Često je to teško postići i šta može pomoći?Šta je pravilno izbalansirana ishrana za decu?Hranljive materije – nutrijenti koje unosimo ishranom imaju specifično metaboličko delovanje na naš organizam. U zavisnosti od količine koja nam je potrebna, delimo ih na mikronutrijente i…