Znaci Koji Ukazuju na Smetnje u Razvoju do 2. Godine

smetnje u razvoju do 2. godine

Znaci koji ukazuju na smetnje u razvoju do 2. godine, pomoći će nam da se blagovremeno obratimo stručnjaku za podršku i pomoć.

Postoje određene sposobnosti koje dete treba da usvoji od 18. meseca do 2. godine i prema njima se prati da li postoji razvojno kašnjenje.

Kako prepoznati kašnjenje u razvoju? – Smetnje u razvoju do 2. godine

Širok je raspon sposobnosti, a svako dete napreduje svojim tempom. Neka deca te sposobnosti i veštine usvoje ranije, a neka kasnije, jer razvoj svakog deteta teče individualno. Deca koja su rođena pre vremena te zahteve uvežbaće nešto kasnije od dece koja su rođena na vreme.

smetnje u razvoju do 2. godine
Važno je što ranije uočiti i potražiti podršku specijaliste

Ako kod deteta primetite neke od znakova razvojnog kašnjenja, navedenih dalje u tekstu, obratite se za savet vašem defektologu.

Znaci kašnjenja u razvoju motorike

  • Ne hoda samostalno, pravilno i stabilno
  • Ne skače na obe noge uz pridržavanje
  • Ne čučne da dohvati igračku
  • Ne hoda uz i niz stepenice sa ili bez pridržavanja
  • Ne pokušava da trči
  • Ne stavlja manju kocku u veću
  • Ne stavlja oblike u odgovarajući ram
  • Ne koristi kašiku
  • Ne savija papir i ne cepka ga
  • Ne drži olovku

Znaci kašnjenja u razvoju inteligencije

  • Ne dovodi predmete u vezu, ne deluje jednim na drugi (ne gura ključ u bravu, ne stavlja novac u novčanik itd.)
  • Ne uklanja i ne premešta prepreke koje ga ometaju u igri
  • Ne spaja predmete po obliku ili boji kada se to od njega zahteva (dve kocke, dve lopte itd.)
  • Ne pronalazi traženu igračku u gomili igračaka na zahtev
  • Ne imenuje 6 delova tela na sebi
smetnje u razvoju do 2. godine
Što ranije se krene sa radom to će rezultati biti bolji

Znaci kašnjenja u razvoju glasovne komunikacije

  • Ne povezuje i ne izgovara više fraza od po dve reči
  • Ne reaguje na jednostavne zahteve (pokaži mi psa, pokaži mi krpu itd.)
  • Ne izgovara nazive predmeta ili slika
  • Ne traži hranu ili piće rečima (daj vode, daj mleko, daj keks itd.)
  • Ne razume jednostavne naloge i ne izvršava zahteve (donesi flašicu, zatvori fioku, daj loptu itd.)
  • Ne upotrebljava jednostavne prideve (daj malu loptu, uzmi drugu bebu itd.)
  • Ne odgovara na pitanja (kako se zoveš, kako laje pas, kako mjauče maca itd.)

Znaci kašnjenja u emocionalnom razvoju i socijalizaciji

  • Ne izražava ljubomoru, tvrdoglavost i ne inati se
  • Ne pokazuje saosećajnost (ne raduje se drugima, ne rastuži se sa drugima, naročito kada je u pitanju majka)
  • Ne takmiči se sa vršnjacima u igri (ko će pre, ko će više)
  • Ne insistira na samostalnosti pri hranjenju, ne pije samo iz šoljice, ne jede samo kašikom)
Radi u Beogradu u D.Z. Stari Grad od 1997. godine kao master defektolog-somatoped. Pohađala stručne edukacije i ima sertifikate: Opšta i specifična reedukacija psihomotorike-prevencija i tretman poremećaja motorike, govora, emocija i saznajnih funkcija u detinjstvu; Biological treatments for autism and ADHD; Rana dijagnostika i stimulativni rad sa riziko decom u prvoj godini zivota; Neurokineziološki razvoj deteta do godinu dana i brojne druge.
Preporučujemo vam...
Kakve igre vole trogodišnjaci
Kakve igre vole trogodišnjaci i 12 predloga igara
Kakve igre vole trogodišnjaci? Koje igre su pri tome stimulativne za njihov razvoj? Šta mozete da ocekujete od vaseg trogodisnjeg deteta? Kakve igre vole trogodišnjaci? Sva deca su jedinstvena i različito se razvijaju. Ali postoje određene karakteristike koje su uobičajene i tipične za većinu dece određene starosne grupe. U ovom…