Igra dece u 1. i 2. godini i podrška roditelja

Igra dece u 1. i 2. godini

Igra dece u 1. i 2. godini je apsolutno ključna za razvoj deteta. Kroz igru ​​deca preuzimaju svet i čine ga razumljivim. To je glavni jezik malog deteta.

I upravo kroz igru, ​​mi odrasli možemo naučiti da razumemo dečije misli i osećaje.

Igra dece u 1. i 2. godini

Igra dece u 1. i 2. godini je prirodan način da deca uče nove stvari. U igri sa drugima, deca uče da komuniciraju. Da maštaju i rešavaju probleme. Igranje je od velikog značaja u svim razvojinim fazama. A bas vi kao odrasla osoba, mnogo toga možete učiniti da pomognete svom detetu da rano započne igru ​​i interakciju.

Igra dece u 1. i 2. godini
Celokupna ličnost dece se razvija u igri.

Celokupna ličnost dece se razvija u igri. Deca se razvijaju socijalno u interakciji sa drugima. Ali i emocionalno dok uče da razumeju svoja i tuđa osećanja. Deca se takođe intelektualno razvijaju dok tumače svet i čine ga razumljivim.

Šta deca uče kroz igru?

Evo nekoliko primera onoga šta dete uči kroz igru:

– Uči više o sebi, svom telu i okolini.

– Uči o drugima igrajući igre pretvaranja.

– Uči da pravi kompromise i da deli.

– Dete obrađuje iskustva, događaje i utiske.

– Dete trenira empatiju, govor,  razvija svoju maštu i kreativnost.

– Dete trenira svoju sposobnost koncentracije, motoriku, kordinacije.

– Dete trenira senzornu integraciju i razvija se socijalno.

Deca do godinu dana – otkrivanje sveta kroz igru

Prva igra se događa u interakciji između malog deteta, staratelja i drugih bliskih detetu. U početku, igra se odnosi na gledanje, slušanje, osećanje i interakciju. Sakrivanje  je često jedna od prvih igara. Neko se sakrije na nekoliko sekundi iza, na primjer, jastuka, ali se uvek vraća. Dete uči da veruje drugima. Igra takođe uči dete da se oseća sigurno.

Igra dece u 1. i 2. godini
Plastelin je zaista magična igračka. Možete ga napraviti sami.

Šta dete u drugoj godini voli

Deca od godine do godinu i po vole da rade ono što rade odrasli. Oni rado pomažu i preuzimaju stvari. Pomažu u postavljanju stola, šetaju okolo i razgovaraju na lažnom mobilnom telefonu i tako dalje.

Kada dete napuni godinu do dve, dete može početi tapkati bojom tako da ostavlja tragove na komadu papira. Pokreti postepeno postaju kontrolisani ponavljaju se tako da se kreda/bojica pomiče napred-nazad ili u krug. Kada deca imaju oko godinu i po, često crtaju prilično besciljno. U ovom uzrastu, naprimer, možete dati deci debele bojice. Ili olovke, grube četke ili boje za prste da crtaju ili slikaju.

Važan je proces a ne cilj igre – Kako mogu pomoći svom detetu?

Maloj deci uzrasta do 2 godine, je često teško da sama osmisle i razviju igrice. Odrasla osoba  treba da pomogne detetu u tome.

Igra dece u 1. i 2. godini
Razvoj grafomotorike počinje sa 18 meseci.

Za malu decu je dobro odabrati jednostavne igrice koje se mogu ponavljati više puta. Odaberite igru ​​u kojoj i vi i dete imate jasne uloge odnosno igrajte igrice koje nisu previše zahtevne. Lakše je igrati se zajedno umesto da svako od vas igra zasebno. Kada slažete puzle naprimer, dete može imati pločicu, a vi komadiće. Vaša uloga će biti da detetu dajete komadiće. A uloga deteta će biti da ih stavlja na podlogu ( plocicu). Pokušajte pronaći igru ​​za koju mislite da će se svideti vašem detetu. Ako dete posebno voli automobile, pokušajte smisliti igru ​​sa automobilima. Ako dete voli da se kreće, možete pokušati smisliti “igre trčanja” koje možete raditi i napolju.

Mala deca uče kroz imitaciju

Mala deca uče kroz imitaciju, tj. gledajući šta drugi rade i radeći isto. Da bi se dete naučilo igrati, odrasla osoba mora jasno pokazati detetu kako se to radi. Deca moraju igrati igrice mnogo puta da bi ih naučila. Ako je neki deo težak za dete, odrasla osoba treba da pomogne. Ako slažete slagalice, možete na primjer pokazati gde bi komad trebao biti, da biste pomogli detetu. Kako bi deci igra bila zabavna i drzala paznju kako bi i želeli  nastaviti igru, važno je da im se omogući uspeh bez obzira na to koliko su vasa deca stara.

Igra dece u 1. i 2. godini
Da bi dete zavolelo knjige, roditelj treba da zna kako se maloj deci čitaju knjige.

KAKO ČITATI KNJIGU DETETU DA ZAVOLI KNJIGE PROČITAJTE OVDE

Podrška roditelja – Šta raditi da dete zadrži fokus

Mala deca se lako ometaju i gube fokus. Da bi se postigla zajednička igra, važno je da odrasla osoba zadobije i i zadrži detetovu pažnju. Dobar način je da koristite mnogo gestova, izraza lica i zvukova koji privlače pažnju deteta.

Da bi zadržali detetovu pažnju, odrasla osoba će možda morati prilagoditi tempo igre. Ponekad morate čekati da dete počne. Drugi put morate biti brzi da dete ne izgubi fokus. Stvaranje iščekivanja u igri je još jedan način da se privuče detetova pažnja. Jednostavan način da to učinite je da izbrojite do tri pre nego što se dogodi nešto zabavno….

Igra dece u 1. i 2. godini
Uživajte u igri sa detetom i upoznajte ga kroz igru.

Igračke u igri dece u 1. i 2. godini

Igračke ne moraju da budu kupljene, a jos manje da budu skupe. Ono što je vašem detetu najpotrebnije je zapravo vaše vreme. Igračke i igrice možete napraviti sami uz malo mašte i vremena.

Mladja deca obozavaju da stavljaju stvari u kutiju, da ih vade i vraćaju iznova i iznova. Kroz ovu igru dete ce razvijati svoju senzornu integraciju jer će imati mogucnost da dodiruje razne teksture i predmete. Takodje će razvijati svoju motoriku i razvijati se kognitivno. Prateci naloge koordinacije oko-ruka. Ukoliko budete imenovali svaki predmet koje vaše dete bude imalo u kutiji ili van nje, budite sigurni da  vaše dete će početi da izgovara i reci koje ste vi govorili. Potrebno je da ovu igru i ponavljate često. Ili da za početak će da  imitira zvukove ili vaše gestove.

Popularne igrice sklapanja kockica, puzli, pravljenja tornja, bojenja, igranja plastelinom su od velikog značaja za dečiji razvoj. A jednako su zanimljive deci.

Završila je mnoga usavršavanja iz oblasti pedagogije, odgoja i nastave. Studirala pedagogiju u Göteborg, Švedska, gde je i zaposlena u Predškolskoj ustanovi za uzrast od 1 do 6 godina.
Preporučujemo vam...